سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نايب رئيس مجلس:

نظارت بر رفتار نمايندگان براي سلامت مجلس اجرا مي‌شود/ موتور اقتصادي كشور را به جريان بيندازيم

نايب رئيس مجلس گفت: قانون نظارت بر رفتار نمايندگان براي سلامت مجلس و حفظ شأن و منزلت جايگاه منتخبان ملت تصويب شده و اجرايي مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت:‌ قانون نظارت بر رفتار نمايندگان براي حفظ شأن و منزلت جايگاه منتخبان ملت تصويب شده و اين قانون هم‌اكنون در 12 ماده به تصويب رسيده است.

وي در ادامه تصريح كرد: هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان تا كنون دو جلسه برگزار كرده و براساس مفاد قانون اگر به دستگاه قضايي طرح شكايت شود، نهادي كه بايد اعلام نظر كند هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس است.

ابوترابي‌فرد در ادامه اظهار داشت: نگاه ما بر اين است كه با ارتباط نزديكي كه با نهادهاي مسئول در اين حوزه همچون وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي مرتبط داريم از همه ظرفيت اين هيئت براي ارتقا سطح سلامت مجلس تلاش كنيم.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه يكي از موارد اين قانون به حضور منظم نمايندگان در كميسيون‌هاي تخصصي و ايفا نقش نمايندگي اختصاص يافته، ‌افزود: هر يك از نمايندگان اگر از وظيفه نمايندگي خود در مجلس فاصله بگيرند بلافاصله به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان  ارجاع و در نهايت هيئت راي خود را اعلام مي‌كند.

نايب رئيس مجلس با اشاره به جلسات غيرعلني نمايندگان با وزراي دولت گفت:‌ براي حل مسائل مهم كشور جلسات گوناگوني را با دستگاه اجرايي در سطوح مختلف خواهيم داشت چراكه اين گفتگوها باعث انتقال نقد نمايندگان به وزرا و زمينه‌سازي براي استماع نقطه نظرات اعضا هيئت دولت مي‌شود.

وي ادامه داد: براي دريافت نظرات دولت و ديدگاه‌هاي نمايندگان فردا(چهارشنبه) وزراي ديگر به بهارستان خواهند آمد چرا كه اين جلسات مي‌تواند باعث حركت هماهنگ دولت و مجلس در برابر چالش‌هاي موجود عليه كشورمان شود.

نماينده مردم تهران با بيان اينكه ايران داراي ظرفيت‌هاي اقتصادي استثنايي است، اظهار داشت: اقتصاد كشور بسيار قدرتمند و داراي گردش پولي بسيار بالا بوده به همين خاطر مي‌توانيم پاسخگوي نياز داخلي كشور و همچنين تامين‌كننده نيازهاي خارجي نيز باشيم.

ابوترابي‌فرد با تاكيد بر اينكه شرايط فراروي كشور مي‌تواند به فرصت طلايي براي اقتصاد كارآمد تبديل شود، گفت:‌ با شرايط اقتصادي امروز مي‌توانيم به يك اقتصاد مولد و كارآمد در منطقه و سطح جهاني برسيم و اين امر مي‌تواند به قطع درآمدهاي نفتي درامور جاري كشور بيانجامد.

عضو كميسيون شوراها و  امور داخلي كشور تاكيد كرد: با توجه به شرايط موجود مي‌توانيم موتور اقتصادي كشور را به جريان بيندازيم و اين امر مي‌تواند براي كوچك‌كردن دولت و كاهش هزينه‌هاي جاري منجر شود.

نايب رئيس مجلس با اشاره به موانع موجود در اقتصاد كشور  اضافه كرد: معمولا تنگناهايي نمي‌گذارند كه كشور روند معمول اقتصادي را طي كند اما شرايط فعلي كه دشمان خلق كرده‌اند ما را وادار به كاهش هزينه‌هاي دولت مي‌كند لذا دولت بايد كوچك شده و سطح بهره‌وري آن ارتقا يابد.

ابوترابي‌فرد در پايان خاطرنشان كرد:‌ برنامه پنجم توسعه تاكيد دارد كه بيش از 30 درصد منابع اقتصادي را بايد از رشد بهره‌وري تامين كنيم لذا تنگناها و فشارهاي امروز مستكبران عليه ايران مسئولان كشور را وادار مي‌كند كه سطح بهره‌وري ارتقا و از منابعي كه داريم در رشد و شكوفايي اقتصاد كشور استفاده كنيم.
 
انتهاي پيام/ س2
برچسب ها: اقتصاد ، نظارت ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.