سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقارنه ای مثلثی شکل در آسمان

شامگاه امروز سه شنبه بیست و هشتم شهریور سه جرم کهکشانی در آسمان در مقارنه با یکدیگر قرار می گیرند و مثلثی را در آسمان تشکیل می دهند.

علی ابراهیمی سراجی، کارشناس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، گفت: شامگاه امروز سه جرم قمر ماه، سیاره زحل و ستاره سماک اعزل در کنار یکدیگر قرار می گیرند و مثلثی را تشکیل می دهند.

وی افزود: کره سنگی ماه درخشان ترین جرم آسمان زمین است که ناظران زمینی می توانند با چشم غیر مسلح آن را در آسمان رصد کنند.


ابراهیمی سراجی اظهار داشت: قمر ماه در طول 30 روز در تربیع های متفاوت قرار می گیرد که همین امر موجب می شود ناظران زمینی آن را از شکل هلال تا ماه بدر یا کامل می توانیم ببینیم.

وی تصریح کرد: سیاره زحل یا کیوان پس از سیاره مشتری دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است که جنس آن گازی و حلقه اطراف آن جامد است.

ابراهیمی سراجی ستاره سماک اعزل را درخشان ترین ستاره صورت فلکی دوشیزه یا سنبله دانست که قدر آن حدود 3.55 درجه می باشد و با چشم غیر مسلح در آسمان شب قابل رویت است.

وی تاکید کرد: این سه جرم شامگاه امروز سه شنبه در افق غربی آسمان با هم تشکیل مثلث زیبایی را خواهند داد که با چشم غیر مسلح برای ناظران زمینی قابل رصد است./ح
برچسب ها: مقارنه ، آسمان ، زحل ، ماه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.