سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلينيک قلب؛

خطر حمله قلبی در مبتلایان به التهاب مفاصل دو برابر است

حمله‌ قلبی‌ عبارت‌ است‌ از مرگ‌ سلول‌ های‌ عضلانی‌ قلب‌ در اثر کاهش‌ یا توقف‌ جریان‌ خون‌ سرخرگ‌ های‌ قلب‌. غالباً در افراد بالای‌ 40 سال‌ رخ‌ می ‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلينيک گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛سکته قلبي ممکن است با يکي از موارد زير خود را نشان دهد:
 ناراحتي سينه 
( بيشتر ناحيه پشت جناغ) که به صورت درد، احساس سوزش، احساس خفقان و سنگيني بروز مي کند و ممکن است به فک تحتاني، ناحيه پشت، کتف و يا هر دو دست انتشار يابد. شدت اين علامت در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است از يک سوزش يا درد خفيف تا درد شديد و غير قابل تحمل بروز کند ( فراموش نکنيم سکته قلبي هميشه با درد شديد همراه نيست ، بلکه ممکن است حتي يک سوزش خفيف پشت جناغ که بيش از چند دقيقه طول بکشد، حاکي از بروز سکته قلبي در فرد باشد.

 تهوع ، استفراغ يا تعريق سرد مي تواند با اين درد همراه باشد.
 احساس تنگي نفس ناگهاني
احساس ضعف مفرط، تپش قلب، سنکوپ( از دست دادن هوشياري و سقوط فرد) به خصوص در افراد مسن، از علائم هشدار دهنده است.

هرگاه يکي از نشانه هاي بالا را به ويژه در افراد ميانسال و مسن مشاهده کرديد موضوع را جدي بگيريد.
خطر حمله قلبی در مبتلایان به التهاب مفاصل دو برابر است

محققان هشدار دادند که خطر بروز حمله قلبی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) دو برابر بیشتر از افرادی است که این بیماری مفصلی را ندارند.

یک تحقیق جدید نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت و آرتریت روماتوئید باید به طور مستقیم به جهت خطر ابتلا به مشکلات قلبی تحت نظر و کنترل باشند. این پژوهش در دانمارک طی یک دوره 10 ساله انجام گرفته است.

دکتر جاسپر لیندهاردنس پژوهشگر دپارتمان کاردیولوژی در بیمارستان دانشگاه گنتوفت و محقق اصلی این پژوهش خاطرنشان کرد: در حالی که اکنون می ‌دانستیم آرتریت روماتوئید یک فاکتور خطرزای مستقل در بروز بیماری های قلبی عروقی است،‌ اطلاعات جدید تاکید می‌ کند که افزایش خطر حمله قلبی در این بیماران به اندازه بیماران مبتلا به دیابت است./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.