سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار جزئيات تازه‌اي درباره ويروس فليم

بر اساس گزارش تحليلي تازه اي که منتشر شده، ويروس فليم، در سال 2006 طراحي و توليد شد و دست کم با سه برنامه بدافزاري ديگر مرتبط است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين گزارش حاکي از آن است که تلاش براي توليد ويروس فليم مدت طولاني تري نسبت به آنچه که پيشتر تصور مي شد،‌ طول کشيده است.

گزارش مشترک شرکت امنيتي روسيه موسوم به کاسپرسکي ، شرکت سمانتک مستقر در آمريکا،‌ گروه واکنش فوق العاده رايانه اي آلمان و شاخه امنيت سايبري اتحاديه بين المللي مخابرات نشان مي دهد که طراحي و توليد ويروس فليم به سال 2006 بر مي گردد. 

 شرکت امنيتي کاسپرسکي در گزارش قبلي خود اعلام کرد رمز اين ويروس - که احتمالا با استاکس نت و ويروس هاي ديگر مرتبط است- در سال 2009 نوشته شد. 

بدافزار Flame  (شعله آتش) از جمله بدافزارهای پیچیده ای محسوب می شود که برای انجام فعالیت خود دارای رمزنگاری های زیادی بوده و براساس آزمایشهای صورت گرفته، از طریق 43 آنتی ویروس مختلف، امکان شناسایی این بدافزار وجود نداشته است. با اين حال نخستین نسخه پاک سازی ویروس رایانه ای فليم به همت دانشمندان کشورمان و از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای(ماهر) تولید شد.

اين در حالي است که برخي گزارشها حاکي از آن است که سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا و اسرائيل در توليد اين کرم رايانه اي استاکس نت براي ايجاد اختلال در برنامه هسته اي ايران همکاري کرده اند؛ پروژه اي که شکست خورد.

برچسب ها: فلیم ، ویروس ، طراحی ، تولید ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.