سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سپاهان اصفهان-الاهلي عربستان

علي لطيفي: سرعتي و با حوصله بازي کنند؛ الاهلي را مي برند

کارشناس فوتبال در خصوص ارزيابي اش از بازي تيم فوتبال سپاهان مقابل الاهلي عربستان در مرحله رفت جام باشگاههاي آسيا گفت: سپاهاني ها به خاطر از دست دادن برخي از بازيکنان موثرش و عدم دستيابي بازيکنان جديد به شرايط ايده آل در فصل دوازدهم دچار افت شده است.

علي لطيفي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: زرد پوشان اصفهاني ، محسن بنگر و سيد جلال حسيني که جزو اسکلت اصلي دفاعي اين تيم بودند را در اين فصل از دست دادند. آنها چند سالي در کنار هم بازي کرده و چشم بسته دفاع سپاهان را پوشش مي دادند و با ضربه سرشان در محوطه جريمه حريف گره گشاي سپاهان مي شدند از دست دادن اين دو بازيکن و چند مهره در خط هافبک و حمله جزو مشکلات اين تيم اصفهاني در ليگ برتر و جام آسيا است.

لطيفي اظهار داشت: نقطه قوت سپاهان اين است که در 10 سال گذشته ساختار محکم و شخصيت تيمي داشته اند که سه دوره پياپي قهرمان ليگ برتر شدند بازي ترکيبي و تيمي با حضور کرانچار مربي باهوش و با درايت و هيات مديره قوي جزو مهمترين عوامل موفقيت سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا بوده است علي رغم نکات مثبت و منفي سپاهان، اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا بازي سختي مقابل الاعلي دارد.

وي درباره تيم فوتبال الاهلي بيان داشت : الاهلي هم به مانند ديگر کشورهاي عربي فوتبالش متکي به بازيکنان بزرگ است در حالي که سپاهان بازيکنان آن چنان بزرگي ندارد که نظم کنندگي خوبي داشته باشند اما از لحاظ بازي تيمي فوق العاده عالي هستند.

لطيفي در ادامه بيان داشت: ساختار فوتبال کشورهاي عربي مبتني بر فوتبال آرام و با حوصله است تيم فوتبال الاهلي در انتقال توپ از دفاع به حمله ضعيف هستند و سپاهاني ها از اين نقطه ضعف تيم الاهلي مي توانند استفاده بهينه کنند.

وي تصريح کرد: زرد پوشان اصفهاني در وهله اول بايد مقابل الاهلي عربستان با حوصله بازي کنند و در ادامه بايد به بازي سرعت بدهند و آنها بايد انتقال توپ از دفاع به حمله را به بهترين شکل انجام دهند تا بتوانند در مصاف با الاهلي به برتري دست يابند.

لطيفي تاکيد کرد: بازيکنان سپاهان بايد هوشيار باشند چرا که الاهلي ها دو بازيکن مطرح دارند که با تاکتيکشان مي توانند براي هر خط دفاعي خطرناک باشند و با غافلگيري مدافعان مي توانند موقعيت هاي گل ايجاد کنند.

وي بيان داشت:تمرکز نداشتن بازيکنان سپاهان مي توانند براي اين تيم مشکل ساز شود و نتيجه خوبي براي اين تيم اصفهاني رقم نخورد مدافعان سپاهاني در کنار شرکت کردن در حملات تيم بايد مواظب ضد حملات حريفشان هم باشند.

وي خاطر نشان کرد: سپاهاني ها اين فرصت را دارند که با حضور تماشاگران پر شور و پر طرفدارشان در ورزشگاه فولاد شهر از سد تيم فوتبال الاهلي عربستان عبور و به مرحله بعد صعود کنند.

گفتني است ديدار دو تيم فوتبال سپاهان اصفهان و الاهلي عربستان در دور رفت جام باشگاه هاي آسيا فردا شب در ورزشگاه فولاد شهر برگزار مي شود./ق
برچسب ها: لطیفی ، سپاهان ، الاهلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.