سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

32 اثر تاریخی و باستانی نیكشهر در فهرست آثار ملی كشور

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیكشهر گفت: 32 اثر تاریخی و باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان خیر النسا امیری افزود: شهرستان نیكشهر دارای 450 اثر تاریخی و باستانی شامل ابنیه ها، محوطه های تاریخی، گورستان، قلعه ها و مساجد و آثار متنوع طبیعی است.
وی با اشاره به ثبت 32 اثر تاریخی، طبیعی و باستانی نیكشهر در فهرست آثار ملی اظهار داشت: تعداد دیگری از آثار این شهرستان بزودی به ثبت ملی خواهد رسید.
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیكشهر گفت: برخی از آثار تاریخی این شهرستان بیش از هفت هزار سال قدمت دارند.
وی افزود: در شهرستان نیكشهر قدیمی ترین آثار تاریخی سیستان و بلوچستان وجود دارد كه می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر و توریسم به این استان داشته باشد.
وی اظهار داشت: قلعه نیكشهر، قلعه قصرقند، قلعه بگ، محوطه چهل دختران، كوه هاتین گت، قلعه چانف، قلعه اسپكه، سنگ نگاره ها و نقوش كنده های كاجو، محوطه تاریخی كتیچ، محوطه های پیش از تاریخی سیاه بن و دمبیگان و باغ بهشت از جاذبه های تاریخی نیكشهر به شمار می رود.
شهرستان نیكشهر كه در فاصله 465 كیلومتری زاهدان و در جنوب بلوچستان قرار دارد، از شمال و شمال شرقی به ایرانشهر از جنوب و جنوب شرقی به چابهار و از غرب به استانهای كرمان و هرمزگان محدود است.
شهرستان نیكشهر دارای پنج بخش مركزی، بنت، لاشار، قصرقند، فنوج و 15 دهستان و 850 پارچه آبادی است.  /ع

برچسب ها: اثر ، تاریخی ، نیکشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.