سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

طوفان سفید در حال درنوردیدن فوتبال بانوان

تیم سفیدپوش فوتبال بانوان شهرداری بم در دوهفته نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان کشور طوفان به پا کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

در حالی که این روزها کرمانی ها دست به گریبان مشکلات مدیریتی باشگاه مس هستند ، و هر روز شکاف بین مدیریت و سرمربی تنها نماینده ی فوتبال استان در رقابت های لیگ برتر مردان آشکارتر می شود  و امید نتایج درخشان را در دل مردم می کشد ,  در آن سوی میدان تیم های فوتبال بانوان به خصوص تیم فوتبال شهرداری بم با گلباران کردن حریفان آبروی فوتبال استان کرمان را در این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان می خرد .

اغلب توجهات در استان در حالی متوجه تیم لیگ برتری مس کرمان است که شاگردان قاسمپور تا بدینجای رقابتها نتوانسته اند نتایج قابل قبولی کسب کنند در شرایطی که  قدری آن سو تر در رقابتهای بانوان تیم فوتبال شهرداری بم  با همه بی توجهی ها هم چنان در لیگ برتر به یکه تازی خود در صدر جدول ادامه می دهد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم :

بازیکنان در  فوتبال  بانوان با تمام وجود بازی می کنند

مرضیه جعفری (سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم )در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گفت : رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در سال جاری رشد خوبی داشته است و به راحتی می توان دید که دیگر 8 یا 9 گل زدن به تیمی آسان نیست .

وی با بیان اینکه  هزینه های بسیا ر کم و ناچیز تیم شهرداری بم را مسولین بم و کسانی که دل آن ها برای ورزش بانوان در این شهرستان می سوزد پرداخت می کنند ، افزود :  : در سال گذشته قرار بود که باشگاه مس کرمان هزینه های این تیم را در سال جاری تقبل اما این اتفاق نیفتاد و باز هم شهرداری بم پرداخت هزینه های این تیم را بر عهده کرد .

جعفری ، علت رشد ورزش بانوان و به ویژه فوتبال را  بازیکنانی کم ادعا دانست که با تمام وجود برای تیم خود بازی می کنند و نتیجه این امر درخشش بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان است و می بیند که با هزینه کم هیچگاه حاشیه وارد فوتبال بانوان نشده است .

سرمربی تیم فوتبال شهرداری بم در پایان گفت : در دیدار با استاندار و مسولین ورزشی کرمان قرار شد که کمک هایی در مورد این تیم انجام شود اما تاکنون خبری از این کمک ها نشده است.

 

ورزش بانوان نتیجه گرا اما بدون  اسپانسر

یکی از مشکلاتی که ورزش حرفه ای بانوان همیشه با آن  دست و پنجه نرم می کند و به یک معظل تمام نشدنی برای ورزش بانوان بدل شده ،عدم تبلیغات و نبود اسپانسر و حامی مالی در کنار این تیمهاست که همواره ورزش بانوان از آن رنج می برد .

حجاب ورزشکاران زن

در سالیان اخیر آنچه همواره در جامعه ی ورزش بانوان مطرح بوده است ، حجاب آنان در رقابتهای ورزشی داخلی و نیز برون مرزی بوده است .

البته با الگوی حجابی که چندی پیش برای ورزش بانوان کشور به ویژه زنان فوتبالیست مطرح شد این مشکل نیز به گونه ای حل شد گرچه عملی شدن حجاب اسلامی برای بانوان ورزشکار محدودیتهایی در رقابتهای برون مرزی آنان به وجود آورد و بعضا کارشکنی مقامات بین المللی موجبات حذف بانوان محجبه ی ایرانی را رقم زد ، اما آنان هیچگاه حجاب اسلامی را مانعی برای کسب موفقیت های روزافزون ندیدند و با فراغ بال بیشتری به این عرصه وارد شدند .

بانوان بی ادعا در مقابل آقایان راحت طلب

تیم فوتبال شهرداری بم تیم اول لیگ برتر بانوان کشور است اما در شرایطی به کار خود ادامه می دهد که تمام بازیهای خارج از خانه خود را با اتوبوس سفر می کند به گونه ای که برای بازی مقابل تیم آینده سازان اصفهان ، تیم بم مجبور شد تمام بازیکنان خود را مدت 8 ساعت در اتوبوس و از مسیر زمینی جابجا کند و این بر روند کار تیم و ریکاوری سریع بازیکنان تاثیر منفی می گذارد.

اما در مورد تیم فوتبال آقایان مس کرمان این تیم به راحتی برای  مسابقه با تیمی مثلا نفت تهران  با یک پرواز و یا حتی در برخی از موارد با یک پرواز چارتر خود را به محل مسابقه می رساند و به هیچ عنوان بازبکنان این تیم سختی یک سفر 33 ساعته زمینی را به خود نمی دهند.

 

17 گل زده بانوان در دوهفته در مقابل 5 گل زده آقایان در هشت هفته

تیم فوتبال شهرداری بم کرمان در دو بازی گذشته خود در رقابت های لیگ برتر بانوان 17 گل را به ثمر رسانده و نکته جالب این است که در طی این دو هفته هیچ گلی را نیز در یافت نکرده است که در نوع خود در فوتبال یک آمار خیره کننده محسوب می شوند .

اما تیم فوتبال آقایان صنعت مس کرمان در هشت هفته سپری شده از لیگ دوازدهم تنها 5 گل را به ثمر رسانده و این در حالی است که 7 گل را نیز در یافت کرده اند.

 

سرمربی تیم فوتبال نورد کوه سیرجان:

یک دهم هزینه ها که در آقایان می شود را به بانوان اختصاص دهند

سرمربی تیم فوتبال بانوان نورد کوه سیرجان هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: کاش یک دهم هزینه هایی که برای تیم های فوتبال آقایان می شود را به تیم ما اختصاص دهند .

مریم جهان نجاتی امروز در گفت و گو با خبرنگار بوتیا اظهار داشت: در این دو هفته اخیر بازی ها  خوبی را به نمایش گذاشته ایم و ما هر سال با تیمی جوان و با انگیزه وارد میدان می شویم.

وی افزود: امیدوارم که در بازی های آینده بتوانیم با کسب نتایج بهتر از بازی دوم بازی های خود را انجام دهیم .

جهان نجاتی با بیان اینکه هزینه های زیادی در فوتبال آقایان خرج می شود گفت: اگر یک دهم این هزینه ها در فوتبال بانوان  خرج شود می توان به راحتی دید که چه اتفاقاتی در ورزش بانوان در فوتبال کشور می افتد.

یادگاری که در این گنبد دوار بماند

در پایان نباید از حق فوتبال بانوان استان کرمان گذشت ، تیم هایی که با همه زحمت و مشقت تنها به فکر بازی کردن با تمام وجود در کنار یکدیگر ، نتیجه گرفتن از زحمات خود و در نهایت کسب بهترین نتیجه ی ممکن هستند .

تیمهایی که با کمترین ادعا و کمترین هزینه به دنبال اعاده ی حیثیت و دفاع از فوتبال استانند ./س

گزارش از : محمدعلی موحدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.