سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

برگزاري نشست «فلسفه و آداب زيارت» در حرم مطهر رضوی

نشست «فلسفه و آداب زيارت» در قالب سلسله نشست‌هاي «دين، نشاط، زندگي» در حرم مطهر رضوي برگزار شد

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام ناصر نقويان در اين نشست به تشريح فلسفه و آداب زيارت پرداخت و به سوالات زائران  در اين زمينه پاسخ گفت.

وي ضمن بيان مفهوم زيارت و آداب آن، در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، عنوان كرد: زيارت عالي كه بالاترين درجه زيارت است، حاوي تمامي اصول و اركان زيارت مي‌باشد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه زيارت داراي آداب ظاهري و باطني است، گفت: از جمله آداب زيارت عالي مي‌توان به پاكي قلب و حفظ حجاب و پوشش مناسب اشاره كرد.

نقويان با اشاره به فرازي از دعاي پرفضيلت «يا من أرجوه لكل خير»، خاطرنشان كرد: زائر واقعي به دنبال بهره‌مندي حداكثري از زيارت خود است و زيارت عالي را هدف خود قرار مي‌دهد.

وي در پايان با اشاره به كرامت‌هاي حضرت رضا(ع) و ديگر ائمه اطهار(ع)، بيان كرد: همان‌طور كه در زيارت جامعه كبيره آمده است، انسان‌ها براي طلب شفاعت در دنيا و آخرت به اهل بيت و ائمه اطهار (ع) نيازمند هستند.

یادآوری می شود: اداره پاسخ‌گويي به سوالات ديني و اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، سلسله جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ با موضوعات اعتقادي، تربيتي، اجتماعي و خانوادگي را با عنوان «دين، نشاط، زندگي» در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌كند.


برچسب ها: فلسفه ، آداب ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.