سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تولید 25 هزار تن محصولات سالم در خراسان رضوی

مدیریت حفظ و نباتات استان خراسان رضوی گفت: کشاورزان خراسان رضوی توانستند با کشت 25 هزازر تن محصولات سالم رکورد جدیدی را در استان به جای گذارند.

 

احمد شیرین بهادر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب ادامه داد: خراسان رضوی با تولید 25هزار و 93 تن محصول سالم از کل هفت میلیون تن تولیدات کشاورزی رکورد تازه ای را بر جای گذاشت.

وی افزود: این 25 هزار تن شامل 12 محصول در سه شاخه گل خانه ای، سیفی و سبزی و درختی است که با رویکرد حفظ محیط زیست ، تامین امنیت غذایی، سلامت عمومی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی با استفاده از روش های مدرن کنترل تلفیقی و بیولوژیک در سطح سه هزار و 400 هکتار از اراضی استان جایگزین روش های مبارزه شیمیایی محض شده است.

شیرین بهادر با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی، استان را به عنوان پل ارتباطی با سایر کشورهای جهان دانست و اظهار کرد: 61 واحد کلینیکی گیاه پزشکی مسئولیت مهندسی گیاه پزشکی و 7 پست قرنطینه در شهرهایی همچون تایباد، سرخس و باجگیران با هدف کنترل و جلوگیری از عوامل خسارت زای گیاهی آلوده اعم از ترانزیتی و مصرف داخلی فعالیت میکنند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به خشکسالی های متوالی خراسان رضوی بسیاری از آفات مانند سن گندم، موش، ملخ و سایر حشرات حالت طغیانی پیدا کرده بودند که به موقع و با تلاش جهاد کشاورزی استان کنترل شد. 

سمیرا اصغری

برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.