سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد / فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

کاهش 50 درصدی آتش سوزی در جنگل های ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: آتش سوزی در جنگل های ایران، در نیمه اول سالجاری، نسبت به سال قبل، 50 درصد كاهش یافت.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
سرهنگ قاسم سبزعلی، در حاشیه همایش تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته، 853 فقره آتش سوزی در 11 هزار و 890 هكتار از جنگل های كشور رخ داد، در حالی كه از ابتدای امسال تاكنون، 637 فقره در چهار هزار و 616 هكتار از عرصه های جنگلی كشور رخ داده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاكنون، آتش سوزی در جنگل های طبیعی، 55 درصد،جنگل های دست كاشت، 50 درصد، مراتع، 68 درصد و مراتع مشجر، 25 درصد كاهش یافت.

سبزعلی، مهم ترین ركن صیانت از منابع طبیعی را بهره گیری از نیروهای مردمی دانست و افزود: این كاهش سطح حریق در جنگل ها و مراتع كشور، در سایه افزایش مشاركت مردم، بهره گیری از همكاری دهیاران و سازمان های مردم نهاد، در حفاظت از منابع ملی میسر شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: مردم استان های كرمانشاه، گلستان و اصفهان، در قالب گروه های امدادی، تغذیه و اطفای حریق، به سازمان حفاظت جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور كمك می كنند.

سبزعلی گفت: در نیمه اول سالجاری، 626 فقره پرونده تخریب و تصرف در 882 هزار هكتار از جنگل ها و چهار هزار و 563 فقره پرونده در 12 هزار و 908 هكتار از اراضی مرتعی كشور تشكیل شده است.

وی افزود: دو هزار و 395 فقره پرونده نیز در راستای اجرای احكام قضایی و خلع ید اراضی در هفت هزار و 270 هكتار از عرصه های ملی در سالجاری تشكیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به منظور شركت در همایش تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده است.

همایش دو روزه تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، در مجتمع آفتاب چغاخور، از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، برگزار شد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.