سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سرطان های معده و پستان شایع ترین سرطان ها در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان های معده در آقایان و پستان در خانم ها را شایعترین سرطان ها در خراسان رضوی اعلام کرد.


دکتر رضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به این که سرطان در ایران به عنوان سومین عامل مرگ و میر مطرح است که با صنعتی شدن زندگی ها و افزایش درصد سالمندی آمار ابتلا به سرطان رو به افزایش است اظهار داشت: بر اساس آمار ها در سال 89 سرطان معده با 476 مورد در مردان و سرطان پستان با 502 مورد شایعترین سرطان ها در خراسان رضوی به شمار می رود.

وی کاهش مصرف گوشت قرمز و غذاهای نمک سود شده، کاهش مصرف غذاهای آماده و کنسروی، افزایش مصرف میوه و سبزی، افزایش تحرک و فعالیت بدنی، مصرف غذاهای فیبردار و کاهش استرس را از جمله راهکارهای پیشگیری از سرطان برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرطان های پوست، مری، روده بزرگ، معده، خون، مغز، تخمدان، مثانه و غدد لنفاوی را در زنان و پوست، مری و پروستات را در مردان را از دیگر سرطان های شایع در خراسان اعلام کرد.

سعیدی حمایت روانی را در درمان و کنترل روند بیماری یک بیمار سرطانی حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: بیماری سرطان نه تنها بیمار را درگیر می کند بلکه خانواده بیمار را نیز در زمینه های روانی، هزینه ای و درمانی تحت تأثیر قرار می دهد که در این شرایط حمایت روانی از بیمار و خانواده ی وی می تواند اهمیت ویژه ای در درمان و کنترل روند بیماری دارد./ع

برچسب ها: سرطان ، معده ، پستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.