سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انبارلوئي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

كانديداها پيش از برگزاري انتخابات، نحوه چينش كابينه خود را تبيين كند

رئيس مرکز سياسي حزب مؤتلفه گفت: يكي از حساس‌ترين وظايف رئيس‌جمهور انتخاب كابينه‌اي است كه بايد پاسخگوي عملکرد وزارتخانه‌هاي مختلف باشند ضمن اينكه اين تيم بايد هماهنگ بوده و بر امور مسلط باشند، از اين رو ضروري است يك كانديدا پيش از برگزاري انتخابات، چگونگي نحوه چينش كابينه و انتخاب معاونين و مشاورين خود را تبيين كند.

محمدكاظم انبارلوئي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ درباره ويژگي‌هاي شاخص يك رئيس‌جمهور اظهار داشت: رئيس‌جمهور بر اساس قانون اساسي بايد از رجال مذهبي و سياسي كشور باشد؛ شوراي نگهبان نيز موظف است فهم يك كانديدا را از مذهب احراز كند و دانش و اطلاعات سياسي و مذهب وي بايد به گونه‌اي باشد كه از عهده اين سمت برآيد.

رئيس مرکز سياسي حزب مؤتلفه با اشاره به ديگر شاخصه‌هاي يك رئيس‌جمهور گفت: وي بايد چهره مورد قبولي در ميان مردم به لحاظ ديدگاه‌هاي اجتماعي،‌ سياسي،‌ اقتصادي و بين‌المللي داشته و نظرات او نيز با ديگر رقبايش متفاوت باشد.

وي افزود: مردم نسبت به وضعيت اقتصادي مطالباتي دارند كه از رئيس‌جمهور انتظار دارند آن را برآورده كند.

انبارلوئي همچنين تصريح كرد: ادب،‌ اخلاق و تمركز بر مسائلي كه مردم به آن حساسيت دارند نيز بسيار ضروري است ضمن اينكه اين رعايت اخلاق بايد در تبليغات نيز مشهود باشد.

سردبير روزنامه رسالت در ادامه گفت: يك رئيس‌جمهور بايد درجه‌اي از انديشمندي،‌ فرهيختگي و فرزانگي از خود نشان دهد چرا كه پيوسته در معرض خطر و تهديد از سوي دشمن است.

وي با اشاره به اهميت موضوع عدالت در جامعه گفت: كانديداها بايد نقد مؤدبانه و پسنديده‌اي نسبت به اوضاع موجود در جامعه داشته باشند.

عضو شوراي مرکزي حزب مؤتلفه در پايان بر نحوه چينش كابينه توسط يك رئيس‌جمهور تأكيد كرد و گفت: يكي از حساس‌ترين وظايف رئيس‌جمهور انتخاب كابينه‌اي است كه بايد پاسخگوي عملکرد وزارت‌‌خانه‌هاي مختلف باشند ضمن اينكه اين تيم بايد هماهنگ بوده و بر امور مسلط باشند،‌ از اين رو ضروري به نظر مي‌رسد يك كانديدا پيش از برگزاري انتخابات، چگونگي نحوه چينش كابينه و انتخاب معاونين و مشاورين خود را تبيين كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، کابینه ، رئیس ، جمهور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.