سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسمان میزبان ملائکی است که به حرمت فرشتگان طواف عشق می کنند؛

ريحانه اي از نسل علي(ع) و تبار فاطمه(س) شکوفا شد

چراغ خانه با حضور دختران سوسو می کند ودر فرخنده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مهر انسانیت را بردهان عصر جاهلیت می زند.

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: جاهلیت خشت خانه روزگارانی هرچند دورنم کشید و زن را در لحظه های مخوف، کنیز حلقه به گوش مردان کرد.
باورهای غلط از ظریف جسمان زن پرورش یافت و در پای انسانیت را در حق دختران به گور برد.

این روحیه همچنان ماندگار بود و زن را در جامعه عار  نگارد. تازه متولد شدگان دختر نسل های به گور رفته قبرستان جاهلیت شدند در اوج تاریکی نوری الهی روشنایی بخش سیطره هستی شد.

اسلام بدو تولد زن شد و لقب ریحانه را به عنوان شاخه گلی ظریف بر آن نهاد.
شأن ومقام دختر جایگاه منصفانه خود را در حیات بشری پیدا کرد و تا جایی پیش رفت که پیامبر (ص)زن خوش قدم را کسی نامید که نخستین فرزندش دختر باشد. نگرش زنده به گور شدن دختران بی گناه با جاهلیت مدفون شد. زمان گذشت و گذشت تا دختری از تبار فاطمه زهرا(س) ، شرافت خلق، از نسل علی مرتضی(ع) ، طلایه دار امامت و ولایت متولد شد و ارزش زن را در لوح روزگار مهرموم کرد.

اینک آسمان میزبان میهمان ملائکی است که به حرمت فرشتگان طواف عشق می کنند با میلاد درخشان ترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت ، فاطمه فرزند پاکیزه موسی بن جعفر (ع) جشنی آسمانی برپاشده است و شأن نجمه خاتون مادر گرامی شان را در پیشگاه خداوند چندین برابر می نگارد. حرمش تسلی گاه عشاق است و خادمی را لایق وجودش می کنند.

ذوالجناحی، کارشناس مذهبی در خصوص مقام حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه دختر امام موسی کاظم (ع) در اسلام جایگاه والایی داشتند و این تا حدی بود که هیچ مردی هم شأن و کوف حضرت برای زندگی با ایشان وجود نداشته است.

وی افزود: بنابر جایگاه والای حضرت معصومه (س) سالروز میلاد ایشان را روز دختر نامیدند چرا که شهیده ای بودند که علاوه بر اسوه های مانده و پاک دامن شان در تاریخ اسلام در حالی به شهادت رسیدند که مجرد بودند و این امر موجب شد پاکی و متانت ایشان به عنوان نماد دختر در نظر گرفته شود و مبنایی برای روز دختر قرار گیرد.

ذوالجناحی خاطرنشان کرد: بعد از گذر از دوران جاهلیت و کوتاه فکری مردان با ظهور نور اسلام در تاریخ بشر زنده به  گور کردن دختران تمام شده و دختر جایگاه والایی در اسلام پیدا کردند و سوره هایی چون نحل و کوثر و ... مبین این امر است.

میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) نوگل جهان هستی عنوانی از روز دختر شد و اینکه دختر بهترین ثمره زندگانی است.

قلم از وصف برکات وجودش قاصر است. به پاس فداکاری های مادران، محبت را نثار مادران آتی می کنیم روز نکو آفریده های خداوندگاری را تبریک می گوییم و جهان را با وجودشان گلستان رنگین بشریت می نگاریم./ل
گزارش از مرضیه فرزعلیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.