سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکزی/

سه اثر صنایع دستی استان مركزی مهر اصالت ملی دریافت كرد

معاون اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: سه اثر صنایع دستی این استان مهر اصالت ملی دریافت كردند.

كاظمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: سفال از سید احسان طیبی و سوتكو دهل از آثار محمدرضا شمس در نشست داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی كه روز گذشته در استان مازندران برگزار شد، موفق به دریافت این مهر شدند.

وی ادامه داد: آیین داوری نشان ملی با هدف آماده كردن آثار براساس معیارهای بین المللی برای دریافت مهر اصالت یونسكو در سال 2012 برگزار شده است.

كاظمی اضافه كرد: در برگیرندگی ملی، فرهنگی و سنتی، خلاقیت در ابداع، مواد و فرآیند تولید، آشتی‌پذیری با طبیعت، رعایت حقوق انسانی و عدالت محوری در خلق اثر، قابلیت عرضه و رقابت در بازارهای جهانی و جنبه‌های هنری از ویژگی های مهم آثار برای كسب نشان مهر اصالت صنایع دستی است.

وی اظهار كرد: تاكنون در استان مركزی گردن آویز نقره اثر علی غفاری، سه تار حمیدرضا اشتری،‌ تذهیب از میلاد رفیعی و منبت چوب ازعباس جلالی كیا نشان مهر اصالت ملی را كسب كرده اند.

مهر اصالت صنایع دستی از سال 2000 میلادی با همكاری سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه گذاری شد و ایران از سال 2007 در طرح نشان مرغوبیت یونسكو برای صنایع دستی شركت كرد كه در سال 89 ، 65 اثر از كشورمان مجوز دریافت این مهر را كسب كرد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.