سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدود شدن دامنه عمليات مشترک نظاميان ناتو و نيروهاي افغان

ايساف امروز از محدود شدن دامنه عمليات مشترک نظاميان تحت فرماندهي ناتو و نيروهاي افغان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، نيروهاي بين المللي کمک به امنيت افغانستان(ايساف) در بيانيه اي اعلام کردند به دنبال حملات نظاميان افغان به نيروهاي خارجي بيشتر عمليات مشترک گشت زني و همکاريهاي مشورتي با نظاميان افغان تنها در سطح گردانها و فراتر از آن انجام خواهد شد و همکاري با يگان هاي نظامي کوچکتر به صورت موردي و با موافقت فرماندهان منطقه اي مورد بررسي قرار خواهد گرفت. 

اين اقدام مانعي بر سر راه اجراي راهبرد پايان جنگ در افغانستان محسوب مي شود همچنانکه عقب نشيني نيروهاي خارجي از اين کشور به آموزش و ارائه مشاوره هاي لازم به نظاميان و پليس افغان براي به عهده گرفتن مسئوليت تامين امنيت کشورشان تا پايان سال 2014 منوط شده است. 

با افزايش حملات نظاميان افغان به نيروهاي خارجي مستقر در اين کشور فرماندهان آمريکايي به تدريج متوجه شده اند که اين حملات تهديدي جدي براي تلاشها در جهت پايان دادن به جنگ در افغانستان بشمار مي رود و اين موضوع موجب شده است تا درصدد حل اين مشکل برآيند. 

يک مقام نظامي آمريکا در واشنگتن اعلام کرد ژنرال جان الن فرمانده نيروهاي آمريکايي و ناتو در افغانستان از تمامي فرماندهان عمليات ها خواسته است تا فعاليت هاي تاکتيکي و برنامه هاي محافظت از جان نيروهاي خارجي را با توجه به شرايط کنوني مورد بازنگري قرار دهند. 

وي که خواست نامش فاش نشود افزود اين درخواست به پيشنهاد و با هماهنگي مقامات بلندپايه افغان مطرح شده است و موجب خواهد شد تا در زمينه چگونگي ، زمان و مکان اجراي عمليات نيروهاي ايساف به ويژه به هنگام افزايش تنش ها هماهنگي دقيقي به عمل آيد. 

تصميم براي کاهش عمليات مشترک نيروهاي خارجي و افغان در پي آن گرفته شد که شش نظامي ايساف در تيراندازي يک پليس افغان کشته شدند و شش جنگنده آمريکايي در حمله غيرمترقبه به پايگاه اصلي اين کشور در جنوب افغانستان منهدم شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.