سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس هيئت روسي در جلسه شوراي حقوق بشر ؛

روسيه قطعنامه هاي ضد سوري را نمي پذيرد

روسيه درخواست کرد تلاشها به بيانيه ژنو ، طرح شش ماده اي "کوفي عنان" فرستاده سابق سازمان ملل متحد به سوريه و کنار گذاشتن تلاشها براي مداخله نظامي در سوريه متمرکز شود .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سوريه ، روسيه  با تاکيد بر مخالفت خود  با آن دسته از قطعنامه هاي سازمان ملل متحد که راه را به روي برداشتن گامهايي عليه سوريه باز مي کند؛  لغو تحريمهاي سوريه را خواستار شد .

روسيه تصريح کرد حل وفصل مسالمت آميز ، تنها راهکار اساسي براي حل بحران در سوريه است .
رئيس هيئت روسي در جلسه شوراي حقوق بشر در ژنو از طرفهاي ذيربط خواست از استدلالهاي واهي براي مداخله نظامي در سوريه بپرهيزند .
وي تأکيد کرد افزايش فعاليتهاي تروريستي در سوريه به صورت تنگاتنگي به حمايت خارجي مربوط مي شود  و غرب به طور کلي چشمان خود را به روي نقض حقوق بشر که نمايندگان مخالفان مسلح سوري مرتکب مي شوند؛  مي بندد.
نماينده روسيه در اين شورا خاطر نشان کرد از نگاه برخي کشورها کساني که از انتقال دموکراسي به منطقه دم مي زنند  در عمل مرتکب کشتارهاي جمعي مي شوند و به روي غير نظاميان به صورت عمدي تيراندازي و شخصيتهاي اجتماعي را ترور مي کنند  و از گروگانها به عنوان انتحاري و از افراد کم سن و سال به عنوان سرباز استفاده مي کنند.
نماينده روسيه تصريح کرد مسکو با کارشناسان درباره لزوم مسئول شناختن گناهکاران هم عقيده است .
وي افزود ما شاهد آن هستيم که افراد مسلح در سوريه از هرگونه مجازاتي فرار مي کنند و از کشورهاي حامي خود حمايت مي شوند .
رئيس هيئت روسي در اين شورا درخواست کرد تحريمهاي يکجانبه عليه سوريه لغو شود .
وي تصريح کرد روسيه با ارزيابيهاي کارشناسان درباره تأثيرات منفي تحريمهاي اقتصادي بر شهروندان غير نظامي و محروم کردن آنان از امکان استفاده از حقوق بشر هم عقيده است .

برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.