سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/ با حضور 240 هزار دانش آموز؛

بازگشایی مدارس استان مرکزی در اولین روز مهر

چند روزی بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس نمانده و بوی ماه مهر در فضای شهرها پیچیده شده است.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،باز هم مدارس چشم به در دوخته و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند. با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوند. همه ساله با شروع ماه مهر کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد.

حال و هوای استان مرکزی هم به واسطه حضور 240 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دور از این وضعیت نیست.

جشن آغاز مهر 91 با شادی 240 هزار دانش آموز در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جشن آغاز مهر 91 امسال با شادی 240 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی روز اول مهر در استان مرکزی برگزار می شود.

سیف الله کریم زاده با بیان این مطلب افزود: 17 هزار نفر از مجموع 240 هزار دانش آموز استان مرکزی را نوگلان پیش دبستانی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای نظام آموزشی جدید و افزایش یک پایه آموزشی به دوره ابتدایی تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی امسال بیش از سایر مقاطع تحصیلی بوده به طوریکه تعداد دانش آموزان این مقطع امسال به 105 هزار و 986 نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تعداد دانش آموزان مقطع تحصیلی راهنمایی در استان مرکزی امسال 36 هزار و 297 نفر، مقطع تحصیلی متوسطه 62 هزار و 857 نفر و مابقی در دوره های شبانه و آموزش از راه دور مشغول تحصیل خواهند شد.

توزیع 2 میلیون و 380 هزار و 177 جلد کتاب درسی در استان مرکزی

کریم زاده همچنین با اشاره به توزیع 2 میلیون و 380 هزار و 177 جلد کتاب درسی در استان مرکزی گفت: این تعداد کتاب در قالب 210 عنوان درسی توزیع شده است.

وی ادامه داد: کتب درسی مقاطع ابتدایی ، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای توسط انبار کتاب استان توزیع شده و کتب مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه توسط کتابفروشی ها توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان این که کار توزیع کتب دوره ابتدایی از تاریخ 15 تیرماه آغاز شده است افزود: در این راستا 884 هزا رو 267 جلد کتاب در قالب 40 عنوان درسی بین مدارس توزیع شده است.

کریم زده گفت: در مقطع راهنمایی نیز 601 هزار و 300 جلد کتاب در قالب 30 عنوان بین مدارس توزیع شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این 671 هزار و 550 جلد کتاب در قالب 79 عنوان درسی در مقطع تحصیلی دبیرستان توسط کتابفروشی ها توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در حوزه فنی و حرفه ای نیز 90 درصد کتب توزیع شده، 5 درصد کتب به علت تعداد کم دانش آموزان از این پس به صورت جزوه ارائه می شود و 5 درصد مابقی به زودی توزیع خواهد شد.

16 هزار و 539 معلم استان مرکزی امسال در کلاس درس حاضر می شوند

کریم زاده با اشاره به آمادگی کادر آموزشی آموزش و پرورش استان مرکزی برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال 16 هزار و 539 معلم استان مرکزی روز اول مهر در کلاس درس حاضر می شوند.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی 6 هزار و 449 آموزگار ابلاغ خود را دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: علاوه بر این 4 هزار و 431 معلم در مقطع راهنمایی و 5 هزار و 659 دبیر در مقطع متوسطه ابلاغ خود را دریافت کرده اند.

کریم زاده با بیان این که امسال 219 نفر از همکاران در آموزش و پرورش استان مرکزی به خارج از استان انتقال یافته اند افزود: در بخش نقل و انتقالات 55 نیروی جدید امسال وارد استان مرکزی شده اند.

وی یادآور شد: امسال 545 فرهنگی استان مرکزی بازنشسته و 585 نفر در مناطق آموزشی جابجا شده اند.

17 درصد مدارس استان مرکزی دو شیفته اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: از 2 هزار و 116 واحد آموزشی موجود در استان مرکزی تنها 17 درصد به صورت 2 شیفته هستند.

کریم زاده فزود: این مدارس شامل 263 مدرسه ابتدایی، 75 مدرسه راهنمایی و 20 دبیرستان است.

وی تاکید کرد: تک شیفته شدن مدارس از سیاست های کلی آموزش و پرورش است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 116 واحد آموزشی در 15 منطقه آموزشی استان مرکزی بیان داشت: از این تعداد هزار و 35 مدرسه در مقطع ابتدایی، 437 مدرسه در مقطع راهنمایی، 644 مدرسه در مقطع متوسطه و 192 واحد را مجتمع های آموزشی روستایی و شهری تشکیل می دهند.

برگزاری 374 دوره آموزشی ضمن خدمت در طول تابستان 91

کریم زاده همچنین از برگزاری 374 دوره آموزشی ضمن خدمت در تابستان 91 برای فرهنگیان خبر داد و گفت: این آموزش ها در راستای استقرار نظام آموزشی جدید 3-3-6 در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: این دوره ها در قالب 4 هزار و 488 ساعت برگزار و 248 هزار و 208 نفر ساعت در آن شرکت کرده اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.