سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات عليه فيلم موهن در کشورهاي مسلمان جهان + تصاوير

تظاهرات در کشورهاي مختلف آسيا عليه فيلم موهن ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، در لبنان، رهبر حزب الله، آمریکا را تهدید کرده که اگر اجازه دهد نسخه کامل این فیلم منتشر شود، پاسخ "خیلی خطرناکی" به آن کشور داده می شود.
 
سيد حسن نصرالله اعلام کرد این فیلم خطرناک‌ترین توهینی است که تاکنون به اسلام انجام شده است. حتی بدتر از رمان "آیات شیطانی" نوشته سلمان رشدی و کاریکاتورهای حضرت محمد، پیامبر اسلام که در روزنامه‌ای دانمارکی منتشر شد.

پليس جمهوري آذربايجان هم 30 تظاهرکننده اين کشور را در نزديک سفارت آمريکا در باکو بازداشت کرد. تظاهرکنندگان در اعتراض به فيلم موهن آمريکايي تظاهرات کرده بودند.

همچنين تظاهرات در ده ها کشور جهان عليه اين فيلم ادامه دارد.

گناه اين زن هندي که از سوي پليس اين کشور بازداشت شده اين است که خشم و غضب خود را از فيلم موهن به حضرت محمد(ص) نشان داده است. هزاران نفر در کشمير در تظاهرات محکوم کردن اين فيلم شرکت کردند و محاکمه عاملان توليد اين فيلم را خواستار شدند. در اين تظاهرات که در شماري از کشورهاي عربي و اسلامي،آسيايي و اروپايي نيز برگزار شده است چندين نفر به شهادت رسيدند و صدها نفر زخمي شدند ولي اين تحرکات اعتراضي ادامه دارد.

جاکارتا پايتخت اندونزي نيز شاهد درگيري هاي شديدي بود. هزاران نفر از معترضان و پليس در نزديکي سفارت آمريکا درگير شدند. معترضان شعارهاي ضد آمريکايي سر مي دادند و پليس اندونزي نيز از گازهاي اشک آور و لوله هاي آب پاش براي متفرق کردن تظاهرات استفاده کرد.
در ده ها شهر پاکستان نيز اين تظاهرات برگزار شد و معترضان پرچم آمريکا را به آتش کشيدند. يکي از معترضان نيز در نزديکي کنسولگري آمريکا در شهر کراچي کشته شد.

شهروندان افغانستاني نيز که از اشغال نظاميان آمريکايي و ناتو در رنج هستند به پايگاه آمريکايي کانفنيکس در کابل حمله کردند. بر اثر درگيري ميان پليس افغانستان و تظاهرکنندگان ده ها نفر زخمي شدند.

در شهر نجف اشرف نيز ده ها تن از طلاب حوزه هاي علميه در اعتراض به اين فيلم موهن آمريکايي تظاهرات کردند.

طلاب حوزه عمليه شهر تهران نيز با محکوم کردن اين فيلم خواهان تشکيل يک دادگاه بين المللي براي محاکمه عاملان توليد اين فيلم شدند. از سوي ديگر علي اکبر صالحي وزير امور خارجه ايران توهين به اسلام را جرمي نفرت انگيز دانست. وي در نامه اي به بان کي مون دبير کل سازمان ملل از وي خواست به وظيفه خود در روشن کردن آثار منفي اين اقدامات زشت عمل کند. صالحي آمريکا را مسئول اين اقدامات زشت دانست.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.