سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت اصلاح طلبان با طرح اصولگرایان

دوم خردادی ها در حسرت رسیدن به بهشت

چون رأی موسوی در انتخابات 88 در تهران از احمدی نژاد بیشتر بوده پس مردم در سال 92 هم برای شورای شهر به اصلاح طلبان رأی می دهند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در حالی که این روزها گمانه زنی های مختلفی در خصوص حضور چهره های اصلاح طلب در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به گوش می رسد بسیاری از چهره های شناخته شده این جریان سیاسی در جلسات محفلی خود تأکید دارند که در انتخابات ریاست جمهوری راه به جایی نمی برند و بهتر است روی انتخابات شورای شهر سرمایه گذاری کنند .

به گزارش سرویس سیاسی صراط ، اخیراٌ در یکی از جلسات خصوصی اصلاح طلبان که سید محمد خاتمی و موسوی خوئینی ها هم در آن حضور داشته اند در خصوص ورود چهره های سفید تر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بحث و بررسی شده است اما اکثر حاضران در این جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشته اند که هیچ یک از گزینه های مطرح نمی تواند مورد اتفاق نظر همه طیف های دوم خرداد قرار گیرد و از طرفی دارای ظرفیت رای خوبی در کشور باشد .

بنا بر این گزارش بسیاری از سران اصلاحات که مدت هاست با مصاحبه های خود در رسانه ها تلاش دارند ظرفیت رأی خود را در مشارکت بالای مردم بسنجند تأکید دارند که پروژه قهر با انتخابات و تحریم آن با شکست کامل مواجه شده است و برای اینکه چراغ اصلاح طلبی خاموش نشود باید حتماٌ در انتخابات 92 حضور داشت اما بهترین راه بازگشت قوی با طرحی است که 9 سال قبل اصولگرایان توانستند با مدد آن به صحنه سیاسی کشور باز گردند .

اصلاح طلبان که نزدیک به یک دهه است به دلیل عملکرد نامناسب و مواضع شاذ از سوی مردم مجوز ورود به نهادهای حاکمیتی را نگرفته اند همه تلاش خود را می کنند که به مانند سال 82 که اصولگرایان توانستند با ورود به دور دوم شوراهای اسلامی شهر و روستا گام های بعدی یعنی گرفتن اکثریت مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را بردارند آن ها هم به این صرافت افتاده اند به جای وقت تلف کردن برای انتخابات ریاست جمهوری همه نیروهای خود را برای گرفتن اکثریت شوراهای شهر و روستا به خصوص در کلانشهر ها بسیج کنند .

البته افزایش 2 برابری جمعیت شوراها به خصوص در شهر تهران هم در این تصمیم بی نتیجه نبوده است چرا که وقتی مردم پایتخت در سال آینده باید 30 نفر را برای نظارت بر مدیریت شهری شهر خود انتخاب کنند اصلاح طلبان می توانند با تمرکز بر یک لیست واحد مانور خوبی را برای شورای شهر ارائه کنند . در همین زمینه معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر تهران در گفت و گو با یکی از نشریات اصلاح طلب با بیان اینکه انتخابات شورا ها بسیار مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری است تاکید کرده است که چون رأی موسوی در انتخابات 88 در تهران از احمدی نژاد بیشتر بوده پس مردم در سال 92 هم برای شورای شهر به اصلاح طلبان رأی می دهند . وی از همه طیف های دوم خرداد خواسته همه توان خود را برای فتح ساختمان خیابان بهشت تهران بگذارند .

گرچه تئوری ابتکار بیشتر شبیه سایر تئوری های اصلاح طلبان نظیر تئوری داماد لرستان می ماند اما تکاپوی شدید اصلاح طلبان برای شورای شهر در شرایطی که همه دغدغه اصولگرایان وحدت برای ریاست جمهوری است قابل توجه است . اگرچه تجربه نشان داده مردم در همه انتخابات ها غیر قابل پیش بینی هستند و از سوی دیگر تجربه خوب دو دوره حضور اصولگرایان در مدیریت شورا ها کام مردم را در مدیریت شهری شیرین کرده است اما نباید از سرمایه گذاری همه جانبه اصلاح طلبان غافل شد و عرصه شهری را به کسانی سپرد که به مانند دوره اول شورا ها همه دغدغه شان باند بازی های سیاسی باشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.