سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در دیدار با وزیر خارجه ترکیه:

مقابله با ارزش‌هاي اسلامي براي عاملان آن پرهزينه خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: مقابله با ارزش‌ها و منافع امت اسلامی با واکنش‌های جدی مسلمانان روبرو خواهد شد و براي عاملان آن پرهزينه خواهد بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از شورایعالی امنیت ملی، سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي‌عالي امنيت ملي در سفر ترکيه صبح امروز با داود اوغلو وزير خارجه ترکيه ديدار و گفتگو کرد.

دبير شورايعالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره خيزش ملت‌هاي مسلمان منطقه عليه آمريکا و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: بهره‌گيري از بيداري اسلامي براي مقابله با دشمنان امت اسلامي در عرصه‌هاي سياسي و بين المللي وظيفه همه دولت‌هاي مستقل و اسلامي است.
 جليلي با تاکيد بر مشترکات ايران و ترکيه در عرصه‌هاي گوناگون تصريح کرد: مناسبات راهبردي تهران- آنکارا مي‌تواند به دولت‌هاي برخاسته از بيداري اسلامي براي نقش آفريني موثر در مناسبات بين المللي کمک کند.

وي همچنين با اشاره به ترفندهاي لابي صهيونيستي براي ايجاد اختلاف و بهره برداري از شکاف‌هاي ميان کشورهاي اسلامي افزود: وحدت عملي کشورهاي اسلامي جز با صف‌ آراي منسجم در قبال اهداف نامشروع و سياست‌هاي منفعت جويانه آمريکا و رژيم صهيونيستي ميسر نيست.

جليلي افزود: امروز دوران بيداري اسلامي است و هرگونه مقابله با ارزش‌ها و منافع امت اسلامي با واکنش جدي مسلمانان جهان روبرو خواهد شد و براي عاملان آن پرهزينه خواهد بود.

داود اوغلو وزير خارجه ترکيه در اين ديدار بر توسعه و گسترش همکاري‌هاي راهبردي دو جانبه ايران- ترکيه در مناسبات منطقه‌اي و بين المللي تاکيد کرد.

سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان فردا با رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: جلیلی ، ترکیه ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.