سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعيه جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت

جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت اطلاعيه‌اي را منتشر کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت اطلاعيه‌اي را منتشر کرد.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

دهه کرامت که با ولادت سراسر نور و رحمت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در ميانه آن با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسي (ع) توام است و پايان آن ولادت با برکت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(ع) مي باشد.

فرصت مناسبي براي ايجاد پيوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار (ع)، تبيين فرهنگ قرآني و نشر معارف ارزشمند علوي، فاطمي و رضوي است.

تاملي کوتاه در سيره و رفتاري امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و شاهچراغ (ع) به خوبي نمايان مي‌سازد که اين بزرگواران با نگرشي ظريف، متين و مدبرانه بحث جامعه سازي را طراحي، مدل سازي و تعقيب کرده‌اند اين نکته به صورت برجسته خود را نمايان مي‌سازد که آن بزرگواران هر چند براي اصلاح فرد به فرد تلاش کرده‌اند و انسان سازي را مد نظر داشته‌اند اما اين تلاش‌ها در فرآيندي قرار مي‌گيرد که خروجي آن جامعه سازي با سمت و سوي الهي است، به بيان ديگر افق و چشم انداز موردنظر امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) جامعه سازي و ايجاد جامعه‌ اي مطلوب براساس مدل معنوي پيامبر اسلام (ص) است. آن بزرگواران با اصلاح تک تک افراد جامعه تلاش مي‌کردند جامعه‌اي سالم و سازنده ايجاد نمايند.

تکريم و تعظيم ايام دهه کرامت زمان و فرصت ارزشمندي است تا شيفتگان و عاشقان ولايت ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه‌هاي گراميداشت اين دهه دريچه‌هاي وجود خود را بر روي انوار قدسي آن سه خورشيد فروزنده بگشايند و غبار دل را به يمن تقرب و توجه به وجود نازنينشان بزدايند.

جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار با همکاري کليه کسبه، تجار و اصناف و با توجه به سابقه تاريخي در بزرگداشت شعائر مذهبي و با تاکيد دربرپايي هرچه باشکوهتر مراسم اين دهه که از مبارک‌ترين لحظه‌هاي تاريخ هدايت بشري است، تمام توان و همت خود را در برپايي هرچه مناسب‌تر و گسترده‌تر اين آيين انسان ساز ديني و معنوي به کار خواهدگرفت. آييني که آتش نهفته‌اش سالهاست در سينه‌هاي امت خدا جوي و دوستار اهل بيت (ع) زبانه مي‌کشد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.