سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف سند ضد سوري غرب با امضاي اشتون

حفظ امنیت رژيم صهيونيستي و افزایش فشارها بر ایران از اولويت‌هاي طرح غربي_صهيونيستي

براساس یک سند کشف شده در ایالات متحده، هدف اصلی از ایجاد بحران در سوریه، تشکیل دولتی موافق اسرائیل و معاند ایران بیان شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، بر اساس یک سند کشف شده در میان اسناد ایالات متحده، هدف اصلی هجوم همه جانبه غرب به سوریه، علاوه بر تغییر نظام در این کشور، ایجاد تغییرات در لبنان، حفظ امنیت رژيم صهيونيستي، و افزایش فشارها بر ایران است.

در این سند که توسط فعالان سوری در نیویورک کشف شده و به دست وزیر امور خارجه فرانسه و ایتالیا، و نیز هماهنگ کننده سیاست خارجه اروپا "کاترین اشتون" امضا شده، از طرح‌های دو دولت فرانسه و ایتالیا برای سوریه پس از بشار اسد نیز سخن به میان آمده که مفاد اصلی آن نیز عبارت است از: برپایی یک دولت نئو دموکراسی در سوریه که علی رغم حفظ امنیت لبنان، با رژیم صهیونیستی به مذاکره و همکاری وارد شده و به هر نحو ممکن بر ایران فشار وارد کند.

در حاشیه سند مذکور وزیر امور خارجه دو کشور فرانسه و ایتالیا صراحتا اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا برای تغییر نظام در سوریه باید فشارهای فزاینده‌ای به کار گیرد تا بتوان نظام مورد نظر غرب را در این کشور ایجاد کرد. به همین دلیل در این سند با بررسی وضعیت شورشیان در سوریه، از اتحادیه اروپا خواسته شده تا با تلاش بیشتر هر گونه کمک لازم را به آنها ارائه داده و در راستای ایجاد یکپارچگی بین غرب، تروریست‌های موجود در سوریه، و مخالفان این دولت در خارج از مرزهای آن، سیاست‌های لازم را اتخاذ کند.
برچسب ها: سند ، ضدسوری ، اشتون ، غرب ، کشف ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
ZENDE BAD SEPAHE IRAN ZAMIN ZENDE BAD ARTESHE SURIE KE DAHANE HARUMZADEHARO KOSHTE