سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صخره های مرجانی در خطر هستند+ عکس

براساس گزارشات گرم شدن زمين کمتر از دو درجه آسیب پذیري مرجان ها تا سال 2030را 70 درصد افزايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، بسیاری از صخره ها به علت گرم شدن کمتر از دو درجه کره زمین در خطر هستند.
 
براساس اين گزارش، اين گرما به عنوان آستانه اي برای بقای بسیاری از اکوسیستم ها در نظر گرفته می شود.
 
براين مبنا، حتی ممکن است تا سال 2030،70 درصد از صخره های مرجانی جهان تحت تاثیر قرار بگيرند.اين هشدار یک مطالعه بزرگ بین المللی است که با هماهنگی مرکز تحقیقات تاثیر آب و هواي آلمان (PIK) در پوتسدام انجام شده، در مجله طبیعت تغییر آب و هوا چاپ شده است.
 
بر اساس برآوردهای توسط محققان، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ممکن است به اندازه کافی برای نجات این گوهر گرانبها از دریا مفيد هستند،که خانه بیش از یک چهارم از گونه های که در اقیانوس ها زندگی می کنند، است.  
 
نتایج نشان می دهد که صخره های مرجانی دیگر نمي توانند اکوسیستم های ساحلی باشند اگر درجه حرارت متوسط ​​جهانی بیش از دو درجه بالاتر از سطوح پیش صنعتی افزایش یابد.
بدون یک فرایند انطباق و یا هم هوایی که هنوز هم به نظر می رسد نامشخص است باعث تخریب حدود 70٪ از مرجانها در دراز مدت خواهد شد تا سال 2030 حتی در بهترین حالت تحت تاثیر قرار می گیرند.
 
با توجه به پیش بینی مطالعه، یک افزایش در درجه حرارت که از 1.5 درجه تجاوز نمی کند، می تواند بقای حداقل نیمی از صخره های مرجانی جهان را تضمین کند.



 
 
گرم شدن آب، در واقع، مرجان ها را به دلیل همزیستی با جلبک های میکروسکوپی رنگی که از آن در کوتاه مدت انرژی مشتق مي شود را تحت فشار قرار داده که این باعث می شود که رگه سفید خطرناک رویدادها را می شکند، اما اگر گرم شدن آب برای مدت طولانی ادامه یابد، شما می توانید مرگ و میر مرجان ها را بررسی کنید.  
 
محققان برای شبیه سازی، از 19 مدل آب و هوایی مختلف استفاده مي کنند، که پس از آن با سناریوهای مختلف با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های آینده استفاده می شود.  
 
توازن متغیر مهم دیگری که برای آن ساخته شده بود، کمی شناخته شده است.توانایی مرجان ها برای انطباق با تنش حرارتی حتی ورود به همزیستی با انواع دیگر از جلبک ها وجود دارد.
 
هوئگ گولدبرگ پژوهشگر پیام های جدید و '' یک زیست شناس دریایی استرالیا دانشگاه کوئینزلند'' مي گويد:   "مرجان ها دارای ویژگی هایي هستند که یک سرعت بالا را تسهیل نمی کند،و چرخه زندگی خود را در محدوده 5 تا 100 سال را نشان مي دهد که تنوع کمی با توجه به تکثیر توسط "شبیه سازی  دارد.
 
 اسیدی شدن تدریجی اقیانوس با توجه به جذب دی اکسید کربن جو، که می تواند باعث استرس شود و حتی بر روی مرجان ها را افزایش می دهد./عط
برچسب ها: همزیستی ، مرجان ها ، استرس ، دهه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.