سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس های کالای ایران و بلاروس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همزمان با بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از بورس کالای بلاروس، تفاهم نامه همکاری بین این دو بورس امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، در این بازدید طی برگزاری سه نشست با حضور مدیران ارشد بورس های کالایی ایران و بلاروس، ضمن آشنایی با سازوکار معاملات، نحوه تسویه  و تحویل و نحوه نظارت در بورس کالای کشور بلاروس، در خصوص مسائل مرتبط با حوزه های مشترک دو بورس و راه های برقراری همکاری فیمابین تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری نشست های مشترک، تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل دانش فنی، برگزاری دوره های آموزشی و امکان انجام معامله برای معامله گران بین دو بورس کالای ایران و بورس کالای کشور بلاروس، منعقد شد. 

این گزارش حاکی است، با توجه به پتانسیل بورس های کالایی ایران و بلاروس در بازار کالایی منطقه و امکانات موجود،محورهای اصلی تفاهم نامه همکاری بین دو بورس در حوزه هایی چون تبادل دانش فنی و معاملاتی ، برگزاری همایش های مشترک در خصوص معرفی ابزارهای معاملاتی جدید، شناسایی کالاهای مشترک قابل عرضه و معامله در دو بورس، بررسی امکان تبادل اطلاعات مربوط به قیمت ها و بازار طرفین با در نظر گرفتن ملاحظات نظارتی و برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و معامله گران دو بازار  می باشد.

شایان ذکر است ، در جلسه مشترک مدیران ارشد دو بورس که با حضور حسین پناهیان مدیرعامل و سید وحید وحیدی عضو هیات مدیره بورس کالای ایران و آرکادی سالیکوف رئیس هیات مدیره بورس کالای کشور بلاروس، ویکتور ولادیکو نائب رئیس هیأت مدیره، ولادیمیر تورچیک مدیر روابط خارجی و بازاریابی  و مدیران و معاونین بخش های مختلف این بورس به ویژه بخش محصولات کشاورزی برگزار گردید، نحوه عملیات بورس کالای بلاروس توسط مدیران واحدهای ذیربط تشریح گردید .

همچنین در این دیدار، پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص نحوه شکل گیری و روند فعالیت ها و انواع قراردادها و محصولات پذیرش شده در بورس کالای ایران توضیحاتی را  ارائه داد.
برچسب ها: بورس ، کالا ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.