سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان /

تعميراساسي و موفقيت آميز پاتيل 60 تني شماره 6 ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته فولادمبارکه

رئيس تعميرگاه فولادسازي و نورد پيوسته فولاد مبارکه گفت: کارکنان توانمند اين واحد موفق شدند پاتيل شماره 6 از رده خارج شده ناحيه فولاد سازي ونورد پيوسته را با هزينه‌اي برابر با 15 درصد نسبت به قيمت ساخت کامل آن و در مدت زمان بسيار کوتاه‌ترتعمير و در مدار توليد قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمود صداقت نسب با بيان اينکه در اواخر سال 89 پاتيل شماره 6 فولاد سبا بخاطر نفوذ ذوب به بدنه و آسيب ديدگي شديد دستکها به دلايل فني و ايمني از چرخه توليد خارج گرديده بود افزود: با اجراي اين عمليات تعميراتي اين تجهيزاز خردادماه امسال در اختيار بهره بردار قرار گرفت و تاکنون حدود 200 مرتبه ذوب‌گيري شده و مورد رضايت کامل بهره بردار بوده است.

وی با بيان اينکه اين پاتيلها داراي 8 متر ارتفاع ، 6 متر قطر و با احتساب نسوز داخل آنها وزني معادل 60 تن مي‌باشد، اضافه کرد: پاتيلهاي مذاب از تجهيزات پايه و حساس خط توليد در فولادسازي و ريخته‌گري مي باشند که در فولاد مبارکه ساخت آنها تحت مسئوليت و نظارت کامل کارشناسان شرکت دانيلي انجام شده بود و از آنجايي که در بازسازي بدليل تغییر شکل هاي ناشي از عمر بهره‌برداري تجهيز، مبناهاي تجهيز از دست رفته بود ، کار تعمير و بازسازي بعضا مشکل تر از ساخت پاتيل نو بود. لذا حجم زياد عمليات برشکاري ، ماشينکاري و جوشکاري براي نصب دستک جديد و لبه ها و به تبع آن تنش زدايي و کنترل ابعادي و هندسي تجهيز در اين ابعاد و وزن، مستلزم برنامه ريزي دقيق و حساب شده اين طرح بود.

در همين زمینه سرپرست برنامه ريزي و آماده سازي تعميرگاه سبا نيز افزود: پس از انتقال پاتيل به کارگاه پيمانکار مراحل انجام آزمایش های ترک يابي، کوانتومتري و کنترل ابعادي روي تجهيز آغاز و دستورالعملهاي جوشکاري و برشکاري با لحاظ نمودن استانداردهاي بين المللي به کمک دفتر فني تعميرگاه ، تهيه و در اختيار پيمانکار قرار گرفت.

احمد رضا حسن پور ادامه داد: ازديگر ويژگي هاي اين طرح رفع اشکالات طراحي اوليه تجهيز خصوصا در محلهاي اتصال دستک و بدنه و لبه ها و به تبع آن بهبود در عمر و کيفيت فرايند نسوز چيني پاتيل بود. ضمن اينکه رفع اشکالات و مشخص شدن نواقص نقشه ها و اطلاعات فني سازنده اصلي و امکان اصلاح آنها در مدارک قراردادهاي ساخت جديد از ديگر مزاياي اجراي اين طرح است./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.