سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

جشن های دهه کرامت فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: جشن های دهه کرامت فرصت و ظرفیت مناسبی برای معرفی فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی اظهار داشت: یکی از مسائلی که در روز قیامت مورد سوال قرار می‌گیرد احیای امر اهل‌بیت(ع) است و برگزاری جشن‌های دهه کرامت فرصتی مغتنمی در این راستا می‌باشد.
وی اعیاد هر ملت را احیای شعائر آن ملت دانست بیان داشت: اعیاد هر ملت و احیای شعائر، تجدید عهد و یادآوری ایام سرنوشت‌ساز و مهم آن ملت است که نحوه برگزاری اعیاد دهه کرامت باید نشان دهنده اعیاد عقیدتی و فرهنگی ما باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) عنوان داشت: در مکتب اهل‌بیت (ع) برای برگزاری اعیاد مسائل زیادی مطرح شده است که اگر رعایت شود، معرف فرهنگ شیعی و مکتب اهل‌بیت (ع) به جهانیان است.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دست‌های زیادی برای تخریب تشیع در جهان از آستین‌های‌ آلوده بیرون آمده و با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند، برگزاری آیین‌های شایسته، متناسب با فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با تاکید بر رعایت مباحث اساسی در برگزاری اعیاد اسلامی گفت: برنامه‌های این آیین‌ها باید مناسب با موضوع و مقام صاحب آن روز باشد و رنگ و جلوه مکتب اهل‌بیت‌(ع) در آن دیده شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.