سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آغازبرداشت انگور در باغا ت شهرستان ملكان

برداشت انگور همه ساله از 20 شهريور آغاز و تا 20 مهر ادامه دارد.

رئيس جهاد كشاورزي ملكان نيز در گفتگويي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: پيش بيني مي شد امسال از هر هكتار باغ انگور به طور متوسط 22 تن انگور و مجموعاً 285 هزار تن انگور از 11 هزار هكتار تاكستان هاي اين شهرستان برداشت شود كه با توجه به خسارت 60 درصدي بواسطه بارندگي بي مورد باران و تگرك طي روزهاي گذشته احتمال مي رود 60 درصد كاهش در توليد داشته باشيم.

حسنعلي فتحي به خسارت صد در صدي به باغات انگور در سال زراعي گذشته بعلت سرمازدگي اشاره كرد و افزود: اگر بارش هاي اخير نبود نسبت به سال گذشته از رشد 75 درصدي برخوردار است.

وي افزود:95 درصد انگور تبديل به كشمش و سبزه شده و به خارج از كشور صادر و بقيه بصورت تازه خوري و مشتقات مصرف خواهند شد.

وي ادامه داد: 30درصد كشمش به صورت تيزابي تبديل و به كشورهاي اروپايي و 70 درصد بصورت انگوري به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي گردد.

گفتنی است: شهرستان ملكان 7/5 درصد انگور كشور و 65 درصد انگور استان را توليد مي كند و در استان مقام نخست را دارا مي باشد.

هم اكنون قيمت هر كيلو انگور در بازار ملكان 750 الي 800 تومان است كه با توجه به هزينه هاي آبياري – سموم و كارگري در سطح پاييني مي باشد و ضروري است اين قيمت با عنايات مسئولين مربوطه كشوري و استاني به حداقل 1500 تومان برسد.

در حال حاضر 25 گونه انگور در شهرستان ملكان توليد مي شود كه انگور بي دانه سفيد سلطاني عمده انگور اين منطقه را تشكيل مي دهد./س

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، انگور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.