سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر سياسي لبناني ؛

آمریکا از مسلمانان به دلیل توهین به پیامبر (ص) عذرخواهی نمی کند

"خالد الرواس" اظهار داشت: آمريكا از مسلمانان به خاطر انتشار فيلم توهين آميز علیه پيامبر اكرم (ص) عذرخواهي نخواهد كرد؛ زيرا اين رفتار امريكا بخشي از طرحی هدفمند برای ایجاد هرج و مرج در کشورهای عربي و به آشوب کشیدن منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه العالم ، نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تأکید کرد، آمریکا از مسلمانان به دلیل توهین به پیامبر (ص) عذرخواهی نمی کند.

الرواس گفت: بسياري از افراد سطحي نگر و ساده، گمان مي كنند كه حوادث سوريه به علت مطالبه آزادي، دمكراسي و حقوق بشر است.

خالد الرواس خاطرنشان کرد: اين افراد از حقيقت هدف آمريكا يعني ضربه زدن به سوريه اطلاع ندارند.

این نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تأكيد كرد: خشم مردم عليه فيلم توهين آميز درباره پيامبر (ص) به تنهايي كافي نيست. بلكه بايد براي رويارويي با طرح آمریکا برای تجزيه منطقه از طريق هماهنگي ميان كشورهاي اسلامي عمل كرد.

الرواس با اظهار تأسف از اقدام برخي از كشورهاي عربي و منطقه اي مبني بر پرداخت هزينه طرح هاي غرب در منطقه در مقابل ماندن بر مسند قدرت گفت: امريكا از زمان پيروزي مقاومت در سال 2006 تاكنون با هدف تأمين امنيت رژيم صهيونيستي سياست خود را به ايجاد فتنه هاي داخلي در کشورهای عربی، با هدف تأمين امنيت رژيم صهيونيستي تغيير داده است.

الرواس از كشورها، سازمانها و نهادهاي مختلف منطقه خواست تا راهكارهاي حقيقي براي رويارويي با تجاوزات آشكار غربي‌ها به مقدسات ديني و ايجاد زمينه سياسي براي مقابله با طرح امريكا در منطقه از طريق يكپارچه كردن ديدگاه سياسي ايجاد كنند.

خالد الرواس با تأكيد بر اينكه زمينه هاي مقاومت و رويارويي در صحنه كشورهاي عربي و اسلامي وجود دارد اظهار داشت: برخي از كشورها مانند سوريه، ايران و لبنان يك كمربند مقاومت به وجود آورده اند و اين تنها راه پاسخ قوي به تجاوزات امريكا است كه در پي ضربه زدن به اراده، سرزمين، كرامت، حاكميت و ثروت ملت ها است.

خالد الرواس در ادامه خواستار پيشي گرفتن از امريكا در زمينه بهره برداري از اين خيزش مردمي عليه بي احترامي به مقدسات اسلامي شد و گفت: اين امر بايد از طريق ارتباط و هماهنگي حقيقي ميان بخش هاي مختلف جهان اسلام با هدف منعكس كردن اراده ملت ها و مشخص كردن روش مقابله با طرح هاي امريكا در زمينه ايجاد فتنه داخلي در كشورهها انجام گيرد.

خالد رواس اظهار اميدواري كرد كه تغييرات به وجود امده در مصر حقيقي باشد، تا اين كشور از محور محاصره فلسطين به محور آزادي سرزمين هاي اشغالي منتقل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.