سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم اندونزي در اعتراض به ساخت و انتشار فيلم ضد اسلامي

مردم شهرهاي مدان و باندونگ در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام در اين فيلم ، ‌امروز دوشنبه به خيابانها ريختند و قرار است تظاهرات مشابهي در جاکارتا پايتخت برگزار شود .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسوشيتدپرس ،مردم اندونزي در شهرهاي مختلف اين کشور در اعتراض به ساخت و انتشار فيلم ضد اسلامي صهيونيستي - آمريکايي تظاهرات کردند .
طي روز گذشته نيز در شهر سولو در جاوه مرکزي معترضان به رستورانهاي کي اف سي و مک دونالد يورش بردند و ضمن تخليه مشتريان از رستوران مديران را مجبور کردند رستورانهاي خود را تعطيل کنند .
سفارت آمريکا در جاکارتا نيز با صدور پيامي فوري از اتباع آمريکايي در اندونزي خواست هوشياري خود را حفظ کنند .
 گفته مي شود هم اکنون حدود 1000 تن در برابر دفتر نمايندگي ديپلماتيک آمريکا در مدان تجمع کرده اند . گزارشها حاکيست حدود 50 دانشجوي معترض اندونزيايي امروز دوشنبه ضمن تجمع در برابر  دفتر نمايندگي ديپلماتيک آمريکا در شهر مدان ، مرکز استان سوماتراي شمالي ، پرچم آمريکا را لگد مال  و به سوي ساختمان اين دفتر  تخم مرغ پرتاب کردند .
پليس در برابر اين دفتر ديپلماتيک از هجوم معترضان به سمت اين ساختمان جلوگيري کرد . يکي از دانشجويان معترض طي سخناني خطاب به معترضان ضمن سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريکا و الله اکبر  گفت :
«‌ ما اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام را در اين فيلم که موجب نفرت و انزجار مسلمانان در سراسر جهان شده است ، به شدت محکوم مي کنيم  . »
برخي از تظاهرات کنندگان نيز پارچه نوشته هايي حمل مي کردند که روي آنها نوشته شده بود " مرگ بر کارگردان فيلم "‌ و  "‌ آمريکا تروريستي است که صلح جهاني را به خطر انداخته است " .
صدها اندونزيايي روزهاي جمعه و شنبه نيز در اعتراض به اين فيلم ضد اسلامي در شهرهاي مختلف اين کشور  تظاهرات ضد آمريکايي  به راه انداخته بودند . گروه موسوم به جبهه مدافعان اسلام نيز قصد دارد طي ساعات آينده تظاهرات اعتراض آميزي در برابر سفارت آمريکا در جاکارتا برگزار کند .
گوگل دسترسي به ويديوي اين فيلم موهن را در ليبي ، مصر ، هند و مالزي مسدود کرده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.