سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شرکت‌های بیمه 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: پارسال شرکت‌های بیمه کشور بیش از 5 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رحیم مصدق دیروز در گردهمایی شرکت‌های بیمه فعال در اردبیل افزود: این میزان پرداختی به غیر از معوقاتی بوده است که شرکت‌ها از سال‌های گذشته در دستور کار و پرداخت داشتند.

وی عمده خسارت پرداختی را شامل خسارت رانندگی، بیمه شخص ثالث و همچنین بیمه‌های درمان مکمل اعلام کرد و گفت: رقم پرداختی خسارت مالی در محل حادثه رانندگی تابع مبلغ دیه است و هر چقدر مبلغ دیه بیشتر شود به همان میزان پرداختی خسارت در محل نیز افزایش می‌یابد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: دیه ماه‌های حرام 126 میلیون تومان است که 2.5 درصد این مبلغ به عنوان خسارت مالی تعیین شده که رقمی در حدود 3 میلیون و 150 هزار تومان است.

وی گفت: هدف ما این است با کاهش هزینه‌های غیر ضرور از سوء استفاده‌های مالی جلوگیری کنیم و در حد امکان جلوی ضرر و زیان را بگیریم.

مصدق همچنین افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 300 هزار پرونده خسارت که عمدتاً شخص ثالث بوده در طی یک سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پرداختی‌ها نیز انجام شده است که 250 هزار مورد از این پرونده‌ها مربوط به خسارت بدنی نظیر دیه و غرامت جرح و نقص عضو بوده است.

وی میزان پرداختی بیمه‌ها در حوزه درمان تکمیلی را در حدود 4 میلیون پرونده اعلام کرد و گفت: افراد زیر پوشش به دلیل مداوا و پرداخت هزینه‌ها در کنار بیمه پایه از خدمات بیمه تکمیلی نیز استفاده کردند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: با توجه به توسعه انواع رشته‌های بیمه‌ای در کشور شاهد آن هستیم در هر رشته خسارتی اتفاق می‌افتد ما توان کارشناسی و ارزیابی پرداخت به موقع خسارت‌ها را داریم/ع.

برچسب ها: اردبیل ، پرداخت ، خسارت ، توسط ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.