سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وجود 180 کتاب خطی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور کتابخانه‌‌های آذربایجان‌غربی گفت: 180 کتاب خطی و چاپ سنگی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی وجود دارد.

علی فیروز در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کتاب‌های خطی و چاپ سنگی موجود در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند که پس از دیجیتال‌سازی با شرایط ویژه در خدمت محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

فیروز ادامه داد: مجموعه نشریات کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیش از 25 هزار نسخه است که این نشریات هر ماه به‌ روزرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به امانت این نشریات، تصریح کرد: نشریات موجود به بیرون از کتابخانه‌های استان نیز امانت داده می‌شوند.

وی در مورد بخش‌های مختلف کتابخانه‌های استان، گفت: بخش مرجع با دارا بودن مجموعه‌ای مفید از منابع مرجع و با ارائه خدمات خاص مرجع به مخاطبان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان فعال می‌شود.

فیروز با اشاره به امکانات بخش ویژه نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی ارومیه، افزود: این بخش شامل کتب گویا و بریل و تجهیزات مخصوص روشندلان است که به تمام روشندلان در سراسر استان ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش محققان و پژوهشگران کتابخانه مرکزی ارومیه با دارابودن 40 دستگاه رایانه، امکان دسترسی به اینترنت و محیطی مناسب در خدمت محققان است.

فیروز با اشاره به سایر بخش‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان از جمله بخش تازه‌های کتاب، کتب مخصوص نوسوادان، نوجوانان، کتب درسی مقاطع تحصیلی و ... خاطرنشان کرد: این بخش‌ها در تمام کتابخانه‌های عمومی قابل دسترسی هستند./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.