سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ فردا و همزمان با آغاز دهه کرامت؛

با "صدای قدم های قطار" سفر نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آغاز می شود

همزمان با میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام، حضرت فاطمه معصومه (س) با به روی صحنه رفتن اثر نمایشی"صدای قدم های قطار" نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد آغاز می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ این جشنواره 9 صبح روز سه شنبه 28 شهریور ماه جاری، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) با به روی صحنه رفتن دواثر نمایشی "صدای قدم های قطار" به کارگردانی "غریب منوچهری" از استان اردبیل و "ماه در چاه" کاری از "محمد رسائلی" از استان گیلان به ترتیب درساعت 9 و 11 صبحبا دو اجرای پیاپی در تالار حافظ و گلشن شهرستان بجنورد،فعالیت خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

بر این اساس همچنین در روز اول جشنواره اثر نمایشی "غروب سرد مشهدی " به کارگردانی "علی حاج عسگری" از استان گیلاندر تالار حافظ و "دوچرخ موازی " کاری از "عباس جانفدا " از استان خراسان رضوی در تالار گلشن هرکدام با دو اجرا در نوبت عصر ساعت 17:30 و 19:30 در مقابل چشم علاقمندان به روی صحنه خواهد رفت.

همچنین دو کار نمایشی "منهای یک" به کارگردانی "محمد زوار بی ریا" و "در همین نزدیکی" کاری از "امیر حجازی" از استان آذربایجان شرقی در نوبت صبح روز دوم و نیز "عوض بدلو " به کارگردانی "محمد حسن زاده" از خراسان رضویو "فقط به اندازه یک سلام" به کارگردانی "مائده وحید" و "احسان جانمی"از استان اصفهان در نوبت عصر همان روز به ترتیب در تالار های حافظ و گلشن بجنورد اجرا می شود.

همینطور در صبح روز سوم جشنواره نیز شاهد اجرای "هفت دریا شبنمی" به کارگردانی "رضا حسینی" از خراسان رضوی در تالار حافظ شهرستان بجنورد خواهیم بود.

بر اساس این گزارش آثار نمایشی مذکورتوسط هیئت داوران متشکل از "سعید پرصمیمی"، " رضا بابک" و "حسین مسافر آستانه" مورد قضاوت قرار می گیرند و مراسم اختتامیه نیز عصر 5 شنبه 30 شهریور ماه جاری در تالار گلشن شهرستان بجنورد اجرا می شود.

گفتنی است؛ انتشار کتاب جشنواره، برپایی نمایشگاه عکس از تئاترهای به نمایش درآمده در طول سه دوره برگزاری جشنواره رضوی دراستان خراسان شمالی و نیز نمایشگاه عکس از آثار نمایشی این دوره از جشنواره همزمان با مراسم اختتامیه، برگزاری مجلس روایت خوانی و نقالی هنرمندان خراسان شمالی هر روز ساعت 18:3 و نیز برگزاری بزرگداشت هنرمند فرهیخته تئاتر کشور به ویژه در عرصه تاتر رضوی از اهم برنامه های این جشنواره به شمار می رود.

یادآوری می شود؛نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 28 تا 30 شهریور ماه سال جاری با اجرای 9 گروه نمایشی در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در تالار فرهنگی هنری گلشن و تالار حافظ بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.