سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ هشدار جدی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران ؛

مشاهده سویه های جدید تب برفکی در کشور

بر اساس اطلاعات دريافتي از سازمان دامپزشکی کشور، سويه جديدي از ويروس تب برفكي که تغییریافته سویه های انواع Asia1 و A بیماری یادشده هستند در برخی استان های مرکزی، غربی و جنوب شرق کشور مشاهده شده است كه واكسن هاي موجود توانايي ايمني زايي دام ها را در مقابل اين سويه ندارند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي، معاون فنی این اداره كل با اعلام اين خبر و با اشاره به فراگيري بيماري افزود: با توجه به عدم توانايي کامل واكسن هاي موجود براي تامين پوشش ايمني مناسب عليه سويه مذكور و نيز  با وجود تمام تمهيدات پيش بيني شده، هنوز هم اعتقاد ما براين است كه دامداران با رعايت مسايل بهداشتي و قرنطينه اي بهترين پيشگيري كنندگان از اين بيماري هولناك هستند.

دكتر جواد اعلمي  بر ممنوعیت جابجايي دام ها بدون مجوزتاکید و بیان کرد: افراد، فقط با اخذ مجوز بهداشتی، مي توانند نسبت به حمل و نقل دام اقدام نمايند.

معاون فني اداره كل دامپزشكي استان، گفت: دامپزشكي استان از نيروي انتظامي نيز خواسته تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح جاده هاي استان به طور كامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشكي منطقه گزارش كنند تا هماهنگي لازم با مراجع قضايي انجام گردد.

اعلمي، تاكيد نمود، دامداران تا حد ممكن از رفت و آمد به دامداري يكديگر اجتناب ورزند و محتواي حوضچه هاي ضدعفوني را همه روزه با مواد مناسب پر كنند.

وي با اشاره به تشديد برخورد عليه حاملان غير مجاز دام، از دامداران خواست تا افراد خاطي كه در شرايط بحراني توجهي به رعايت شرايط امنيت زيستي و بهداشتي نكرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشكي مي كنند را به شبكه هاي دامپزشكي شهرستان ها معرفي نمايند تا برخوردهاي لازم از طريق مراجع قضايي انجام شود. /س

 

 

برچسب ها: مشاهده ، تب برفکی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.