سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قطعنامه شوراي حكام ناشي از فشارهاي آمريكا در آستانه انتخابات است

يک کارشناس مسائل هسته‌اي گفت: قطعنامه جديد شوراي حکام عليه ايران ناشي از فشارهاي آمريکا در آستانه انتخابات و سياست‌هاي داخلي اين كشور بوده و جنبه اجرايي ندارد.

محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نشست اخير شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: تصويب قطعنامه جديد عليه ايران در اين نشست الزام آور نبوده و جز تعهدات حقوقي قرار نخواهد گرفت چرا که ناشي از فشارهاي آمريکا در آستانه انتخابات و سياست هاي داخلي اين کشور بوده است.
 
وي افزود: تصويب اين قطعنامه توسط روسيه و چين بيانگر اين است که اين دو کشور همواره درهاي خود را به سوي غرب باز کرده تا نشان دهند بر سر مسائل مورد اختلاف و چالش برانگيز حاضر به رايزني و مذاکره هستند، بنابراين موضع آنها درباره ايران تغييري نداشته و فقط در راستاي حل مسئله هسته‌اي اين کشور خواستار همکاري با غرب هستند.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: اختلاف رژيم صهيونيستي و آمريکا درباره مسئله هسته‌اي ايران باعث تيرگي روابط بين آنها شده و اوباما اظهار کرده که در مجمع عمومي سازمان ملل حاضر ديدار به نتانياهو نيست اما نفوذ لابي صهیونیستی در آستانه انتخابات را نيز ضروري مي‌دانند.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.