سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توليد بنزين پالايشگاه آبادان به 15 ميليون ليتر در روز مي‌رسد

مدير مهندسي طرح‌هاي شركت نفت و پالايش آبادان درباره افزايش حجم توليد بنزين اين پالايشگاه در صورت راه‌اندازي كامل طرح بنزين‌سازي، گفت: ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه آبادان با تكميل اين طرح به 15 ميليون ليتر در روز خواهد رسيد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛عبدالحميد تقي‌زاده با اشاره به اين‌كه طرح بنزين‌سازي پالايشگاه آبادان به سه فاز تقسيم شده است، گفت: فاز اول اين طرح سال‌گذشته با ظرفيت توليد چهار ميليون ليتر بنزين با اكتان 92 تا 93 به بهره‌برداري رسيد.

تقي‌زاده در مورد فاز دوم اين طرح نيز توضيح‌داد: در اين فاز سه واحد اكلاسيون و ايزومريزاسيون طراحي شده است كه اكتان بنزين توليدي از اين واحد 95 است و گاهي اكتان آن به 96 نيز رسيده است.

وي با اعلام اين‌كه اين واحد در حال حاضر پيش راه‌اندازي شده است، گفت: هم‌اكنون امكان توليد 1.3 ميليون ليتر بنزين در اين واحد فراهم شده كه به تدريج اين واحد به ظرفيت توليد نهايي خواهد رسيد.

به گفته مدير مهندسي طرح‌هاي شركت نفت و پالايش آبادان، طرح بنزين‌سازي پالايشگاه آبادان بدون حضور حتي يك كارشناس خارجي و با استفاده از متخصصان داخلي تكميل و به بهره برداري رسيده است.

وي در مورد تكنولوژي مورد استفاده در اين طرح نيز توضيح‌داد: تكنولوژي اين طرح نمونه داخلي ندارد به همين دليل تلاش كرديم تكنولوژي مورد نظر از خارج وارد كنيم اما با توجه به شرايط و از دست دادن زمان تصميم گرفتيم كه اين كار توسط متخصصان داخلي صورت گيرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه تكنولوژي مورد استفاده در واحد FGCCU با تكنولوژي روز دنيا فاصله‌اي ندارد و حتي در كشور بي‌نظير است، اظهاركرد: اجراي اين طرح مهندسي معكوس نيست چرا كه قسمتي از دانش مورد نياز در داخل وجود داشت.

تقي‌زاده در مورد طرح توليد پروپيلين نيز گفت: طراحي اين طرح 92 درصد، خريد كالا 95 درصد و ساختمان و نفت 80 درصد پيشرفت داشته است.

مدير مهندسي طرح‌هاي شركت نفت و پالايش آبادان ارزش‌افزوده روزانه واحد بنزين سازي پالايشگاه آبادان را صد هزار دلار عنوان كرد و افزود: در كل 850 ميليارد تومان هزينه اجراي اين طرح بود كه به تفكيك 437 ميليون يورو سرمايه‌گذاري ارزي و 240 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري ريالي صورت گرفته است.

به گفته وي بيش از 60 درصد قطعات مورد نياز اين طرح ساخت داخل شده است./س
 
برچسب ها: تولید ، بنزین ، پالایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.