سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودي گزارش داد:

پاسخ کوبندۀ تهران به مانور 25 کشور به سرکردگي آمريکا در تنگه هرمز

تهران در جواب مانور 25 کشور در تنگه هرمز، خود را برای بزرگترین رزمایش دفاع هوایی در تاریخ جمهوری اسلامی طی ماه آینده آماده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه راشا تودی، نیروی دریایی آمریکا در حال برگزاری بزرگترین مانور نظامی خود در خلیج فارس است.

تعداد زيادي کشتي جنگي، ناوهواپيمابر، زيردريايي، کشتي مين روب و هزاران تن از نيروهاي دريايي و ويژه از حدود 25 کشور در اين مانور 12 روزه شرکت دارند. سه ناو هواپيمابر آمريکايي اينترپرايز، دوايت آيزنهاور و جان استينس و کشتي هاي همراه آنها در اين رزمايش شرکت دارند. در همين حال انگليس نيز با چهار مين روب و ناوگان دريايي سلطنتي و کشتي هاي تدارکاتي و يک کشتي به نام دياموند در اين رزمايش شرکت خواهد داشت. 

در ادامه گزارش آمده است: اين رزمايش در حالي برگزار مي شود که ايران نيز ماه آينده رزمايشهاي نظامي گسترده اي را برگزار خواهد کرد. در این رزمایش، ارتش و سپاه در کنار هم حضور خواهند داشت. سیستم‌های پیشرفته دفاع موشکی ایران به‌طور جدی آماده رویارویی با تهدیدات می باشد.

به تازگی موج هشدارهای سران اسرائیلی درباره حمله به ایران افزایش پیدا کرده، با این وجود تل‌آویو با فشارهای بین المللی فزاینده‌ای درباره عدم انجام اقدام یک جانبه بر ضد ایران روبه‌رو است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.