سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس برگزار می شود؛

نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" از تاریخ اول تا 8 مهر در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران سالومه پوریامین، مسئول روابط عمومی این مجموعه با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز هفته گرامیداشت رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" با اجرای برنامه های بسیار جالب و متنوع و همچنین برپایی غرفه های مختلف به مدت 8 روز در چهار گوشه این مجموعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در دو بخش نمایشگاهی و جُنگ شبانه از ساعت 9 صبح تا 23 شب برگزار می شود افزود: برنامه های روزانه این نمایشگاه که از ساعت 9 تا 17 برگزار می شود شامل بخش های مختلفی همچون جنگ سخت، جنگ نرم، آینده روشن، دالان آینده و غرفه های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان همچون نقاشی روی صورت و بنرهای بزرگ، نمایشگاه کتاب، نمایش ادوات نظامی کوچک و بزرگ، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه و همچنین سرگرمی بسیار جالب و هیجان انگیز پرواز با کایت در آسمان ویژه خردسالان است.

وی توضیح داد: شبیه سازی یکی از مناطق عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس که از میان آب می گذشته شامل سنگر سازی، ایجاد نیزار و نخلستان و باتلاق همراه با قایق، برپایی غرفه های تیر اندازی با دارت و کلت سبک و غرفه پخت نان صلواتی و ایستگاه صلواتی از جمله بخش های جنگ سخت به شمار می رود که در تمامی بخش ها راویان بازدیدکنندگان را همراهی کرده و جهت رفاه حال مراجعان و مسیریابی راحت، نقشه و بروشور راهنمای مسیر به آنان ارائه می شود.

پوریامین افزود: گذر از تونل زمان، غرفه های عفاف و حجاب، رسانه، سایبری، نشریات، گردشگری جنگ، مواد مخدر، شیطان گرایی، روحانیت در دفاع مقدس، فرقه های ضاله، قرآن در دفاع مقدس، زنان و بیداری اسلامی، پاسخگویی به شبهات دینی و غیره نیز از جمله بخش های جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه در بخش آینده روشن نیز جدیدترین ادوات ساخته شده و به تولید انبوه رسیده نخبگان علمی و مخترعین جوان کشور و صنایع دستی هنرجویان هنرستان های شمیرانات به نمایش گذاشته می شود افزود: همچنین دستاوردهای علمی و دفاعی کشور پس از دفاع مقدس همچون ماهواره ای، انرژی هسته ای و غیره نیز در دالان آینده در معرض دید قرار می گیرد.

وی توضیح داد: شیبه ساز پروازی همچون دستگاه های ایکس باکس برای مراجعه کنندگان، ارائه بازی های رایانه ای ساخت کشور و همچنین پرده برداری از کتاب های با موضوع دفاع مقدس دیگر بخش های این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

مسئول روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گفت: اجرای برنامه نور افشانی در تمامی شب های برگزاری و همچنین دعوت از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و اسرا، هنرمندان دفاع مقدس، مداحان دفاع مقدس و مهمانان ویژه و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف از جمله برنامه های جُنگ شبانه هستند که هر شب با حضور 3 هزار نفر از مدعوین برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: آیین افتتاح این نمایشگاه شامگاه روز 31 شهریور از ساعت 17 با حضور مسئولین لشگری و کشوری همچون فرماندهی سپاه جماران، فرمانده سپاه حضرت رسول (ص)، فرماندار شمیرانات، نماینده استانداری و دیگر مسئولین در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه بزرگ به همت سپاه ناحيه جماران و با همکاری سپاه حضرت رسول (ص)، شهرداری منطقه یک، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و سایر نهاد ها و ارگان های شمیرانات برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.