سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماری جالب از قراردادهای نجومی فوتبالیست ها از تبلیغات!

در دنیای امروز تبلیغات برای ورزشکاران به یکی از منابع درآمد پر سود تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حضور در برنامه های تبلیغاتی یکی از راه های 2 برابر کردن سرمایه ورزشکاران است به طوریکه اغلب فوتبالیست های مشهور دنیا ترجیح می دهند برای جذب درآمد بیشتر به حضور در تیزرهای تبلیغاتی می اندیشند در برخی از مواقع به قدری این ارقام نجومی است که برخی از ورزشکاران در فهرست ثروتمندترین مردان جهان قرار می گیرند.

البته در این بین نه تنها ورزشکاران از این راه کسب در آمد می کنند بلکه در عرصه مربیگری نیز برخی از مربیان با حضور در برنامه های تبلیغاتی قراردادهای نجومی منعقد می کنند که در این بین می توان از خوزه مورینیو نام برد که درآمد هنگفتی از حضور در برنامه های تبلیغاتی به دست آورده است.

مورینیو با دریافت سالانه 13/5 میلیون یورو از رئال مادرید پر درآمدترین مربی فوتبال دنیاست که این رقم غیر از امتیازاتی است که در قراردادش با رئال ذکر شده و پس از قهرمانی در مسابقات مختلف مبالغ قابل توجهی هم دریافت می کند.

در شرایطی که کمپانی های تجاری ترجیح می دهند بر روی ورزشکاران فوق ستاره سرمایه گذاری کنند مورینیو جزو معدود مربیانی است که وارد دنیای تبلیغات شده و درآمد سالیانه اش را به صورت نجومی بالا برده است.

در حال حاضر مورینیو در رئال مادرید است و زمانیکه کسی با این تیم کار می کند باید منتظر سیل پیشنهادات کمپانی های تجاری بزرگ دیگر باشد همین تبلیغات باعث شده در آمد مورینیو مجموع دریافتی اش از باشگاه و تبلیغات تا پایان سال 2011 میلادی رقم قابل توجه 22 میلیون یورو را پشت سر بگذارد که برای یک مربی فوتبال رقم فوق العاده قابل توجهی است.

*افزایش فعالیت تجاری مسی

مسی سالانه 16 میلیون دلار از بارسلونا می گیرد این رقم اما نصف درآمد سالیانه بهترین بازیکن جهان هم نیست.

ستاره آرژانتینی بارسلون پس از بکهام و کاکا سومین ورزشکار بزرگ آدیداس است.

چند وقت است که مسی فعالیت تجاری اش را بیشتر از قبل کرده و حالا برای شرکت های بزرگ تبلیغ می کند و قصد دارد با کمپانی دیگری نیز قرارداد ببندد.

رونالدو یکی دیگر از فوتبالیست هایی است که درآمد هنگفتی را از طریق تبلیغات به دست می آورد از زمانیکه این فوتباليست پرتغالي فعاليت خود را در رئال مادريد آغاز كرد هر روز با يك كمپاني جديد قرار داد بست و كارشناسان اقتصادي ورزش پيش بيني كرده اند و او در سال 2013 به پر در آمد ترين بازيكن فوتبال در تاريخ بدل مي شود.

رونالدو بزرگ ترين بازيكن فوتبال نايكي است كه رقم قرار دادش 100 ميليون دلار براي 7 سال است.

* در آمد سرسام آور كاسياس

ايكروكاسياس به خاطر محبوبيتش براي تبليغات بيشترين توجهات را به خود جلب مي كند كاسياس نيز مانند ديگر ستاره ها يكي از مدل هاي تبليغاتي شركت آديداس است و از اين راه در آمد سرسام آوري به دست آورده است ديويد بكهام، فوتباليست انگليسي نيز در مجموع 219 ميليون دلار دارايي دارد و در امد سال گذشته وي بيش از 40 ميليون دلار اعلام شده است بكهام بيشترين در آمد خود را از ناحيه تبليغات تجاري كسب مي كند و با توجه به برگزاري رقابت هاي المپيك لندن،‌ وي فرصت بهتري جهت كسب در آمد بيشتر يافت.

قرار دادهاي شگفت انگيز تجاري بكهام با كمپاني هاي بزرگ دنيا اين ستاره را همچنان جز پر در آمد ترين ورزشكاران جهان قرار مي دهد .

اينها البته فقط در آمد بكهام از فوتبال و تجارت است كه اين فوتباليست مطرح انگليسي در آمد شگفت انگيز ديگري هم دارد و آن هم مصاحبه هايي است كه انجام مي دهد.

يكي از كمپاني هاي بزرگ در سال 207 قرار داد 3 ساله اي به ارزش 20 ميليون پوند با بكهام امضا كرد تا از چهره او در تبليغاتش برروي بيلبورد ها و مجلات استفاده كند اين اولين بار بود كه ستاره انگليسي در دنياي مد و لباس يك قرار داد رسمي با يك كمپاني بزرگ منعقد مي كند.

با پايان اين قرار داد بكهام ترجيح داد ديگر آن را تمديد كنند چرا كه مي خواست براي خودش كار كند و به اين ترتيب بكهام خود را براي دوران پس از فوتبال آماده مي كند.

همچنين پس از بررسي در آمد فوتباليست از دنياي تبليغات مي توان نام آنها را در بين ستاره هاي خوش تيپ دنياي فوتبال مشاهده كرد.

 در اين بين ديويد بكهام كريستيانو رونالدو، ليونل مسي جرارد پيكر زين الدين زيدان را مي توان جز فوتباليست هايي بر شمرد كه از لحاظ تيپ نيز مورد تحسين سايرين قرار دارند./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.