سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

کشف 29 محموله دام قاچاق در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری 29 محموله با ظرفیت 715 رأس دام سبک و سنگین قاچاق در استان کشف شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان کشف دام قاچاق در سال گذشته 82 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: پارسال 141 محموله به ظرفیت 3 هزار و 468 رأس دام سبک و سنگین در سطح استان کشف شده است.

محمدعلی رضایی تعداد مرغداری‌های استان خراسان جنوبی را 700 واحد اعلام کرد و افزود: در سال جاری 22 میلیون و 167 هزار قطعه جوجه در این واحدها پرورش یافته‌اند.

وی با اشاره به وجود یک ‌میلیون و 508 هزار و 919 رأس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی ادامه داد: تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی مهم‌ترین هدف دامپزشکی استان در سال جاری است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه منشأ 70 درصد بیماری‌های نوظهور در انسان و دام فرآورده‌های دامی است، تأکید کرد: بیماری‌هایی همچون جنون گاوی، تب مالت و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از این دست بیماری‌ها است.

رضایی وضعیت خراسان جنوبی را با وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه شرقی افغانستان مطلوب دانست و اضافه کرد: هدف مسئولان در مجموعه دامپزشکی استان خدمت بی‌منت به مردم و شهروندان است./س

برچسب ها: کشف ، محموله ، دام ، قاچاق ، در ، خراسان ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.