سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخضر ابراهيمي وارد قاهره شد

اخضر ابراهيمي فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب به سوريه روز يکشنبه وارد قاهره شد و احتمالا در بخشي از تلاش هاي ميانجيگرانه منطقه اي خود براي متوقف کردن کشتار در کشور ناآرام سوريه، با محمد مرسي رئيس جمهور مصر ديدار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا، ابراهيمي براي دومين بار در يک هفته در تلاش ديپلماتيک براي حل و فصل مسئله مهم رنج کشيدن مردم سوريه در خشونت ها در اين کشور، وارد قاهره شد.
 
احمد فوزي اعلام کرد ابراهيمي پيش از ورود به مصر، مذاکراتي فشرده را با مقامات ارشد سوريه از جمله بشار اسد رئيس جمهور اين کشور در دمشق و اعضاي مخالفان و جامعه مدني برگزار کرد.

فوزي افزود : ابراهيمي به اظهارات همه طرف ها در خصوص بحران در سوريه و راه ها براي رفع آن گوش کرد.

وي گفت: براي رفع اين بحران، نخست بايد خشونت ها متوقف شود و سپس بايد براي يافتن راهي سياسي براي حرکت به سوي محقق کردن خواست مردم سوريه جستجو کرد.

در اين بيانيه آمده است رئيس جمهور مصر و ابراهيمي ممکن است ديدار کنند.

ابراهيمي همچنين با دبير کل اتحاديه عرب و اعضاي کميته چهار جانبه سوريه که متشکل از مقاماتي از مصر، عربستان سعودي، ترکيه و ايران است، ديدار خواهد کرد.

ابراهيمي همچنين قرار است به نيويورک سفر کند تا با سران شرکت کننده در نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد به ويژه بان کي مون دبير کل اين سازمان براي رايزني در خصوص اوضاع در سوريه بر اساس سفرش به دمشق، ديدار کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.