سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

7500 نفر از اساتید دانشگاههای کشور خواستار شدند

تبیین و تحلیل اهداف و ابعاد توطئه شوم "آمریکایی صهیونیستی" در آغاز سال تحصيلي براي دانشجويان

7500 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور با انتشار بيانيه‌اي خواستار تبیین و تحلیل اهداف و ابعاد توطئه شوم آمریکایی، صهیونیستی در آغاز سال تحصيلي براي دانشجويان شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، تعداد کثيري از اساتيد دانشگاهي کشور ضمن محکوم خواندن اقدام پليد ضد ديني کارگردان صهیونیستی، آمريکايي در اهانت به نبي مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بيانيه‌اي را منتشر کردند.

متن بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدُونَ أن یُطفِوانُورَاللّهِ بِأفوَاهِهِم وَ یَأ بَی اللّهُ اِلّا اَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوکَرَهَ الکَافِرُونَ(توبه،32)

جبهه صهیونیزم مسیحی که بطور بی سابقه‌ای دچار بحران مشروعیت شده و پشتوانه مردمی خودرا از دست داده است با سوء استفاده از سالروز توطئه مشکوک یازده سپتامبر، در سناریوی نوین توطئه جدیدی را رقم زد ودر یک حرکت ضد دینی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) توهین رواداشت. چهره‌های زبون و درمانده صهیونیسم جهانی با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی درادامه حلقه‌های قبلی این زنجیره پلید یعنی سلمان رشدی نادان، کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش ناقص‌العقل آمریکایی، این بار در مقابل جریان خیزش‌های اسلام خواهانه و وحدت بخش بیداری اسلامی که پرنشاط و باصلابت در جای جای دنیای اسلام مانند آفتابی درخشان همه جا را فرا گرفته، با استفاده از شنیع‌ترین و بیشرمانه‌ ترین روش‌ها ، سعی خود را در جهت جریحه‌دارساختن و توهین به مقدسات مسلمانان جهان و ساحت نورانی و مقدس پیامبر اعظم(ص) معطوف داشتند.

سناریو و توطئه جدید که پس از ناکامی‌های مکرر غرب در مقابل جبهه مقاومت از جمله در سوریه صورت می گیرد، بدون شك حرکتی برای ايجاد شكاف و اختلاف ميان پيروان اديان الهي طراحي و اجرا شده است. اين گونه اقدامات مذبوحانه كه در راستاي پروژه اسلام هراسي هراز چند گاهي توسط استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهانخوار و صهيونيسم بين‌الملل صورت مي‌پذيرد، نشانه‌اي گويا از روند رو به انحطاط و اضمحلال شيطان بزرگ است كه در مقابل زبان منطق اسلام به استيصال رسيده‌اند و جسارت و توهين نسبت به آخرين پیامبر آسمانی حضرت محمد (ص ) را در پيش گرفته‌اند، غافل از اينكه تنها دستاورد آن، افزايش نفرت جهاني نسبت به عاملان اينگونه جسارت‌هاي ابلهانه و به موازات آن افزايش اتحاد و انسجام ميان مسلمين خواهد بود.

مسلمانان جهان در حالی که هنوز داغ جراحت اهانت به قرآن کریم و کشتار مسلمانان مظلوم فلسطین، بحرین، افغانستان، عراق، سوریه، میانمار و... را بر دل دارند و زخم تاریخی اهانت وتخریب مکرر صهیونیست‌ها را به مسجدالااقصی را فراموش نکرده‌اند، این بار نیز شاهد گستاخی و هتاکی بی‌شرمانه دیگری ازعوامل صهیونیسم بین‌الملل نسبت به ساحت آخرین پیامبر آسمانی حضرت محمد (ص) است.

نکته تلخ وعجیب، سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حمایت از حقوق بشر درمقابل این اقدامات منافقانه جهانی است که وحدت و همدلی و انتظام بین‌المللی را هدف قرار داده است؛ به راستی این مدعیان دروغین تا به کی می‌توانند خود را به جامعه بشریت تحمیل کنند؟ اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول صلی الله علیه واله؛ اولین تیر ترکش استکبار نبوده و نخواهد بود؛ اسلام زنده و پویاست و این تلاش‌های مذبوحانه بیانگر تاثیرگذاری دین مبین اسلام بر وجدان‌های بیدار جوامع بشری است.توهین به کامل‌ترین انسان عالم خلقت در فیلمی که در آمریکا با هزینه صهیونیسم ساخته شده؛ خشم مسلمانان و آزادگان جهان را برآشفته و دامنه این خشم بی گمان دامن سردمداران زر و زور و تزویر را خواهد گرفت. در این جا ذکر چند نکته ضروری می نماید:

1-بي ترديد اينگونه اقدامات مذبوحانه كه در راستاي پروژه اسلام ستيزي و ايجاد شكاف و اختلاف ميان پيروان اديان الهي، گواه آشكاري بر ترس و واهمه بيش از پيش دشمنان از موج گسترده بيداري اسلامي در منطقه و جهان و استيصال و درماندگي آنها در برابر منطق هميشه جاودان و به حق اسلام است.

جهان باید بداند که چنین اقدامات انفعالی از روی استیصال وگیجی دیپلماتیک است که خسارتش، از منفعتش بیشتر خواهد بود. و بی شک نه تنها چیزی عاید آنها نخواهد شد بلکه اسباب مشروعیت زدایی بیشتر از چهره کریه آنها را فراهم خواهد کرد.

2- جبهه استكبار در حالي مرتكب اين جنايت دينی اخلاقی شده است كه تجربه تلخ شكست و ناكامي مفتضحانه، در برابر اين قبيل ترفندهاي ابلهانه و نابخردانه را در كارنامه سياه خود دارد ومسببين اين جنايت سازمان دهي شده بايد بدانند كه اين اقدام جنون آميز آنها بسان ساير توطئه‌هاي نخ نماي گذشته، دستاوردي جز برانگيخته شدن خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان عليه دشمنان دين و مقدسات اسلامي نداشته و بار ديگر پرده از سياست‌هاي دروغين و به ظاهر صلح طلب مدعيان آزادي عقيده و دفاع از حقوق بشر برخواهد داشت.

3- واقعیت آن است که امروز گرایش به اسلام در جهان غرب به شدت سران کفر را به هراس انداخته، چنانکه متفکران و نظریه پردازان غربی با کمال صراحت می گویند آینده از آن اسلام است. آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می کنند که با ساخت فیلم موهن و جسارت به حریم پیامبر بزرگی که امروز قلوب آزادگان جهان را فتح کرده، می توانند مانع رشد اسلام‌گرایی در سطح جهان شوند. قطعاً این حرکات سخیف بر رشد اسلام‌گرایی در جهان خواهد افزود و دشمنان در این توطئه نیز ناکام خواهند ماند.

4- حرکت مردمی ملت‌های مسلمان علیه این اهانت سخیف، قدرت و عزت جهان اسلام را به نمایش گذاشته است. امروز خشم و انزجار علیه آمریکا سراسر جهان اسلام را فرا گرفته است. اگر چه اهانت به ساحت پیامبر(ص) همگان را آزرده خاطر ساخته است، اما حرکت عظیم و با صلابت ملت‌های مسلمان بار دیگر نشان داد وحدت و حضور مسلمانان بسیاری از توطئه‌های مستکبران را خنثی خواهد کرد، لذا ما از ملت‌های مسلمان و علمای کشورهای اسلامی ومسیحی می‌خواهیم دست در دست یکدیگر در جبهه ای متحد در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل ایستادگی نمایند.

5- باید یاداور شد این اقدام در واقع سناریویی است که از طرف دولت‌های غربی و صهیونیست‌ها مدیریت می‌شود، از این رو طبیعی است که آنها عوامل خودشان را مجازات نکنند. اگر دولت آمریکا در این سناریو نقشی ندارد، باید عوامل ساخت این فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر بزرگ اسلام (ص) را معرفی و مجازات کند.

6- جبهه صهیونیسم مسیحی بدانند که این اقدام نابخردانه درشرایط که جهان اسلام یکپارچه انقلاب وبیداری علیه استبداد واستکبار مبتنی بر لیبرالیسم را تجربه می‌کند باعث فراگیر شدن شعارمرگ برآمریکا و نهادینه شدن آن درمیان جوامع اسلامی خواهد شد. و در واقع باز گشت به حالت انقلابی واهتمام بیشتر آن‌ها را برای تداوم حرکت‌های اعتراضی علیه دیکتاتورهای وابسته را بیشتر خواهد کرد.

در پایان سازمان بسیج اساتید برای مواجهه دولت‌ها ومسلمان جهان در برابر این سناریو ضد بشری وضد دینی برای مایوس کردن دشمنان قسم خورده وکینه جوی بشریت و پرهیز دادن عناصر خود فروخته از دست زدن به اقدامات مشابه در آینده موارد ذیل را پیشنهاد می نماید:

1 – از دولت‌های جهان اسلام ومسلمانان جهان در خواست می شود در یک اقدام جمعی همه کالاهای آمریکایی ورژیم صهیونیستی را تحریم نمایند.

2- شایسته است دولت‌ها وتجاراسلامی سرمایه‌های خود را از بانک‌های آمریکایی خارج کرده و با تعلیق همکاری با سیاست‌های آمریکا، به سیاست‌های خصمانهشان با جهان اسلام پایان دهند.

3- اهانت به مقدسات با هیچیک از موازین آزادی بیان و عقیده مندرج در منشور سازمان ملل متحد و بیانیه‌ها و مفاد حقوقی اجلاس سران کشورهای غیر متعهد سازگاری نداشته، لذا ازجمهوری اسلامی به عنوان رییس دوره ای این سازمان وکشورعراق به عنوان رییس اتحادیه عرب در خواست می‌شود ضمن محکوم کردن این اقدام، در نشست‌های آتی خود و ا تخاذ تصمیماتی راهبردی برای همیشه جلوی تکراراهانت‌های مشابه را بگیرند.

4- با توجه به بیانیه پایانی اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران مبنی بر محکومیت و مقابله با هرگونه اقدامات هتاکانه نسبت به ادیان الهی، از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بخواهد با استفاده از ظرفیت‌های خود در سازمان ملل متحد ضمن فراهم نمودن مقدمات محاکمه مجازات عاملان این هتاکی در یک دادگاه تحت نظر قضات اسلامی، ازدولت آمریکا بخواهد بطور رسمی ودر صحن سازمان ملل از تمامی مسلمانان عذرخواهی کرده ومتعهد شود که از اقدامات مشابه درآینده خوداری خواهد کرد.

5- نظر به تکرار چنین اتفاقاتی در فضای بین‌الملل و نبود منع قانون از سوی سازمان‌های جهانی، لازم است تا قوانین و لوایحی برای مجرم شناخته شدن و مجازات عاملان توهین‌کننده به ادیان الهی از سوی جنبش عدم تعهد تعریف و علاوه بر ملزم شدن کشورهای عضو برای اجرای آن، رایزنیهای لازم برای تصویب آنها در سازمان ملل نیز صورت پذیرد.

6- مسلمانان جهان باید با سر لوحه قرار دادن این تعبیر راهبردی حضرت امام (ره) که اگر آمریکای جهانخوار در برابر دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، هزینه این گونه اقدامات ضد انسانی را برای آمریکا و اذنابشان در جهان بالا برده تا از ارتکاب به اقدامات مشابه خودداری نمایند.

در پایان از اساتید دانشگاهها ومراکزآموزش عالی کشورانتظار دارد با توجه به شروع ترم تحصیلی عوامل،اهداف و ابعاد این توطئه شوم آمریکایی صهیونیستی را برای دانشجویان تبیین و تحلیل نمایند.

با درود وصلوات بر انبیای الهی بویژه خاتم پیامبران (ص) وخاندان پاکش.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اساتید ، دانشگاه ، پیامبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.