سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

معاون سیاسی استاندار بعنوان سرپرست دانشگاه تبریز منصوب شد

در مراسمی از خدمات دکتر محمد تقی علوی رئیس دانشگاه تبریز تقدیر و آژیده معاون سیاسی استاندار بعنوان سرپرست جدید این دانشگاه منصوب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور اجرایی در آیین تودیع معرفه ریاست جدید دانشگاه تبریز گفت: تاکید امام خمینی مبنی بر توسعه و رشد و تعالی کشور از هر نظر در قلمرو فعالیتهای دانشگاهیان محقق خواهد شد.

دکتر عباس طائب با بیان اینکه در سالتحصیلی 90 و 91 در مجموع 4 میلیون و 403 هزار و 632 دانشجو در حال تحصیل هستند گفت: از این تعداد 460 هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می کنند که بهترین فرصت برای کاربردی کردن یافته های پژوهشی این دانشجویان است.

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور اجرایی با اشاره به شرایط فعلی ایران از جمله اعمال تحریم های سخت از سوی دشمنان گفت: مهمترین رکن رهایی از این مشکلات کمک به حوزه های کاربردی علم است و در شرایط فعلی کشور در تمامی زمینه های تخصصی نیازمند اجرای پروژه های تحقیقاتی است.

وی با تاکید بر اینکه در علوم انسانی نیاز به اجرای کارهای تحقیقاتی کاربردی بیش از گذشته ضرورت دارد گفت: ایجاد تعامل با حوزه های مرتبط و تخصصی، بازنگری در فعالیتهای آموزشی و توسعه تحقیقات هدفمند می تواند در ایجاد و تحقق نقش و رسالت دانشگاهیان در حوزه ی کاربردی موثر باشد.

دکتر طائب با بیان اینکه ارتباطات دانشگاه با حوزه کاربرد و صنعت ضعیف است تاکید کرد: کشور نیازمند کارهای تحقیقاتی دانشگاهیان است و انعکاس توانمندیهای دانشگاهها به حوزه کاربرد باید مورد توجه اساتید دانشگاهی قرار گیرد.

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور اجرایی یادآور شد: در فعالیتهای آموزشی باید محتوای درسی اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که صرف محفوظات محوری دانشجویان، مشکلی در حوزه ی تخصصی رفع نخواهد کرد.

وی با قدردانی از زحمات دکتر محمد تقی علوی سابقه ی مدیریتی و اجرایی دکتر آژیده را زمینه ی خوبی برای تصدی این سمت دانست.

حجت الاسلام احمدی مشاور استاندار در امور روحانیت در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه در خاکریز اول مبارزه قرار دارد گفت: کرسی های نظریه پردازی که از عنایات مقام معظم رهبری است باید در دانشگاهها احیا شود و تقویت این مهم نیز وابسته به همت مسئولین است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز نیز رسالت امروز دانشگاهها را ارئه ی تمدن و منطق انقلاب اسلامی به جهان عنوان کرد و افزود: باید محصول دانشگاهها افرادی انقلابی، فعال، مسئول، متعهد و امیدوار باشد.

حجت الاسلام خدیوی با بیان اینکه امروزه دانشگاهها مهمترین نقش را در پیگیری مطالبات رهبری دارند گفت: دانشگاهها می توانند با رفع نواقص و کاربردی کردن تحقیقات و فعالیتهای خود رهبر و نظام را پشتیبانی کنند./س

 

 

برچسب ها: معاون ، استاندار ، منصوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.