سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ناوهاي نظارتي چين به جزاير مورد اختلاف با ژاپن

شش فروند ناو نظارتي چيني روز جمعه به نزديکي اين جزاير که در ژاپن به سنکاکو و در چين به ديائويو موسوم است، رسيدند تا بزعم مقامات چيني بر رعايت قانون در اين بخش نظارت کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، مقامات چيني روز يکشنبه اعزام ناوهاي نظارتي اين کشور را به طرف مجمع الجزاير مورد اختلاف با ژاپن در درياي چين شرقي موفقيت آميز توصيف کردند.
مقامات پکن همچنين اعلام کردند اعزام اين ناوها حاکميت چين را بر اين جزاير تاييد کرد.
"شيائو هويوو " ، معاون فرمانده دستگاه هاي نظارتي نيروي دريايي چنين در گفتگو با خبرگزاري چيني شينهوا اعلام کرد ماموريت اين ناوها حقوق قضايي چين را بر جزيره ديائويو و جزاير کوچک وابسته به آن و موفقيت چين را در ادعاي حاکميت بر اين جزاير و منافع دريايي کشور را در اين زمينه نشان داد.
خريد سه جزيره خصوصي از اين مجمع الجزاير توسط دولت ژاپن از يک خانواده، تجمعات ضد ژاپني گسترده اي را در چين موجب شد. دولت ژاپن روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود تصميم دارد اين جزاير به دست آورد.
شيائو هشدار داد « دستگاه هاي نظارت دريايي چين به منظور رعايت قانون در اطراف اين جزاير مورد اختلاف و براي تاييد حاکميت چين بر آنها و پايان دادن به نقض قانون و حفظ منافع دريايي چين فعاليت خود را افزايش خواهند داد ».

برچسب ها: چین ، ژاپن ، اختلاف ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.