سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري:

چهار دانشگاه ايران جزء دانشگاه هاي برتر جهان

دانشگاه هاي تهران، شريف، امير كبير و تربيت مدرس جزء دانشگاه هاي برتر جهان محسوب مي شوند.

حسين نادري منش، معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس رتبه بندي ors شاخص هاي جهان اسلامي كه تركيبي از شاخص هاي ملي و منطقه اي محسوب مي شود و كشورهاي اسلامي عضو آن هستند حاكي از آن است كه دانشگاه هاي ايران جزء دانشگاه هاي برتر جهان اسلام كه رتبه هاي 1 تا 3 را كسب كرده اند محسوب مي شود.

وي افزود: بنابراين آموزش عالي ما در منطقه اول بوده است كه اين امر را از جذب فارغ التحصيلان ايراني در دانشگاه هاي خارجي مي توان مشاهده كرد. چنانچه در منطقه از نظر آموزشي و پژوهشي يكي از سه كشور برتر هستيم.

وي اظهار داشت: براساس سند چشم انداز 1404 قرار بوده كه در اين سال مقام اول منطقه را كسب كنيم در حالي كه با توليد علم و نيروي انساني متخصص توانسته ايم علم را به فناوري تبديل كرده و در منطقه اول شويم.

بخش بازار با سرعتي كه ما انتظار داريم دانش بنيان نمي شود

نادري منش در ادامه گفت: براساس رتبه بندي هاي اعلام شده دانشگاه هاي برتر كشور از جمله تهران، شريف، اميركبير و تربيت مدرس جزء دانشگاه هاي برتر جهان نيز محسوب مي شوند و بدون شك ما جز 200 دانشگاه برتر جهان هستيم.

وي افزود: البته خروجي فارغ التحصيلان دانشگاهي مختلف است چنانچه از همان مقطع كارداني تا دكتري دانشجويان ما وارد عرصه هاي مختلف كاري مي شوند و حتي برخي از فارغ التحصيلان ارشد و دكتر جز اعضا هيئت علمي و يا در بخش خصوصي وارد مي شوند.

وي تصريح كرد: البته اين نكته بايد بيان شود كه در بخش بازار به سرعتي كه ما انتظار داريم دانش بنيان نمي شود طبيعي است كه بايد نگاه ما نسبت به اين امر عوض شود و فارغ التحصيلان بازار كار به راحتي وارد عرصه كار شوند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.