سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامنه خشم مسلمانان ادامه دارد

یوتیوب هدف حمله سایبری قرار گرفت +سند

بر اثر این حمله سرورهای یوتیوب با اختلال مواجه شده و دسترسی به این سایت در شهرهایی مانند لندن ، پاریس . . .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در حالی که در روزهای اخیر انتشار فیلمی موهن نسبت به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) در سایت یوتیوب اعتراضات گسترده ای را در جهان اسلام در پی داشته است ، مسئولان این سایت حاضر به حذف این فیلم توهین آمیز از روی سایتشان نشدند و به همین علت شب گذشته این سایت هدف حمله سایبری کاربران معترض قرار گرفت .

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات صراط ، قرار گرفتن 15 دقیقه از فیلم هتاکانه "بی گناهی مسلمانان" در روز 11 سپتامبر بر روی سایت یوتیوب اعتراضات گسترده ای را در بیشتر کشورهای اسلامی در پی داشت و مسلمانان جلوگیری فوری از انتشار این فیلم را خواستار شدند . این اعتراضات تا آن جا پیش رفت که در بی نظیر ترین حادثه تاریخی سفیر آمریکا در لیبی کشته شد و بسیاری از سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مسلمان به طور فوری تخلیه شد .

در پی این اقدام روز گذشته گروهی از کاربران مسلمان و معترض یوتیوب در اقدامی ارزشمند با حمله به سرورهای این سایت اشتراک گذاری، دسترسی به آن را مسدود کردند . گزارش ها حاکی از آن است که بر اثر این حمله سرورهای یوتیوب با اختلال مواجه شده و دسترسی به این سایت در شهرهایی مانند لندن ، پاریس ، لس آنجلس و آمستردام به طور مکرر قطع شده است .

                      


طبق بیانیه ای که از سوی گروهی موسوم به "حلف الفضول" به عنوان برگزار کننده این فراخوان منتشر گردید ، ساعت این حمله 16:00 روز گذشته به وقت مکه و هدف آن دادن هشداری به مدیران یوتیوب بود تا در صورت ادامه انتشار فیلم مذکور بر روی این سایت عواقب آن را بپذیرند.

بنا بر این گزارش پس از شعله ور شدن آتش خشم مسلمانانی که در برابر توهین به پیامبرشان ساکت ننشستند کاخ سفید ابتدا مدعی انتشار این فیلم به دلیل آزادی بیان شد اما به فاصله کوتاهی از شرکت گوگل به عنوان مالک سایت یوتیوب خواست که فیلم مورد نظر را از روی سایت خود حذف کند . اما در حالی که با گذشت چند روز از این ماجرا آمریکا به شدت منافع خود را در در خطر می دید این شرکت آمریکایی حاضر به حذف فیلم مورد نظر از روی سایت خود نشد .

این اقدام در حالی جالب توجه بود که به موجب قوانین شرکت گوگل، هرگاه فیلمی با واکنش های گسترده در جهان روبرو شود و برای جمع زیادی از مردم مشکل ایجاد کند حذف خواهد شد اما گوگل با پافشاری روی خلاف قانون نبودن این فیلم پخش آن را تنها در کشورهای مصر و لیبی محدود کرد .

برچسب ها: یو تیوب ، حمله ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.