سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چپی‌های فرانسه با اولاند چپ شدند

سه کاندیدایی که از جناح چپ نامزد انتخابات رياست جمهوري بودند و به نفع اولاند کنار رفتند، در حاشيه مراسم ويژه اي كه این جناح همه سال برگزار مي كند خواستار توضيح دادن دولت درباره علت افزایش مشکلات اقتصادی شدند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با آنکه قریب 110 روز از فعالیت فرانسوا اولاند به عنوان رییس جمهور فرانسه نمی گذرد اما وی در همین مدت کوتاه نیز با مشکلات زیادی مواجه بوده که باعث افت شدید محبوبیت او شده است. مهمترین مشکل اولاند، روی گرداندن راي دهندگان جناح چپ از وی است؛ همان کسانی که كه در انتخابات به سارکوزی راي ندادند.

اکنون فرانسوا اولاند از سوي این راي دهندگان دست چپي مورد انتقاد شدید قرار گرفته چراکه بحران اقتصادی هر روز مصادیق بیشتری از مشکلات را به مردم نشان می دهد.

سوسياليست ها در مجلس و سنا اكثريت كرسي ها را در اختيار دارند و اکنون که دولت سوسياليست در فرانسه مستقر شده، نتیجه این یکدستی باز هم به سود مردم نبوده و مردم می پرسند چرا نمايندگان براي جلوگيري از اخراج كاركنان شركت ها و كارخانجات فرانسوي كاري انجام نمي دهند؟

ژان لوك ملانشون، فيليپ پوتو و ناتالي آرتو كه همگي از جناح چپ نامزد انتخابات رياست جمهوري بودند و به نفع اولاند کنار رفتند، در حاشيه مراسم ويژه اي كه جناح چپ فرانسه همه سال برگزار مي كند خواستار توضيح دادن دولت درباره علت افزایش مشکلات اقتصادی شدند.

ملانشون در این خصوص یادآور شده است: ما سازنده اين پيروزي بوديم، اما ثمره اين پيروزي را از ما ربودند. آن ها (دولت) با راي طرفداران جناح جپ به قدرت رسيدند و ساركوزي را سرنگون كردند. اكنون راي دهندگان دست چپي فرانسه مي خواهند ثمره راي خود را ببينند.

بر خلاف سال گذشته كه سوسياليست ها در اين مراسم حضور پررنگي داشتند، امسال تقريبا كسي دولتمردان فرانسوي در اين جشن حضور نداشت. يكي از سخنرانان در اين مراسم با مقايسه حضور سوسياليست ها در مراسم سال پيش و مراسم روز شنبه، غيبت وزراي سوسياليست فرانسه در اين مراسم را مورد انتقاد قرار داد.

نجات بالقاسم تنها وزيري بود كه در اين مراسم شركت كرد. اما وقتي بالقاسم در سخنراني خود به پيمان بودجه اي اروپا اشاره كرد، حاضران او را هو كردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.