سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پانتا : آمريکا قصد تقويت نيروهاي خود را در خاورميانه ندارد

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا گفت برغم يک هفته اعتراض هاي خشونت آميز عليه دفاتر ديپلماتيک آمريکا در واکنش به يک فيلم ضد اسلامي ، ارتش آمريکا هيچ برنامه عمده اي براي تقويت نيروهاي خود در خاورميانه ندارد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ پانتا پيش از ورود به توکيو پايتخت ژاپن به عنوان بخشي از سفر دوره اي خود به آسيا در مصاحبه با خبرنگاران افزود باتوجه به اينکه نيروهاي آمريکايي پيشتر در اين منطقه تقويت و دو تيم ضد تروريسم از تفنگداران دريايي آمريکا به ليبي و يمن اعزام شده اند ، ارتش آمريکا از توانايي لازم براي محافظت از ديپلمات هاي آمريکايي در صورت لزوم برخوردار است .

وي تصريح کرد : « ما از حضور گسترده اي در منطقه برخورداريم . ما پيشتر تيم هايي از واحد ضد تروريستي را به منطقه اعزام کرده ايم تا در صورت درخواست ، بتوانند فورا وارد عمل شوند . »
پانتا تاکيد کرد درحال حاضر اعزام نيروهاي بيشتر به منطقه ضروري نيست .

دو تيم ضد تروريسم متشکل از پنجاه نفر از تفنگداران دريايي آمريکا پس از حمله به دفاتر ديپلماتيک آمريکا در ليبي و يمن ، به اين دو کشور اعزام شد .

پانتا که اكنون در توکيو به سر مي برد در پاسخ به سوالي درباره مناقشات ارضي بين پکن و توکيو در خصوص مجمع الجزايري در درياي چين شرقي گفت : زماني که اقدامات تحريک آميز کشورها را مي بينم و اينکه اين موضوع مي تواند به خشونت و در نهايت درگيري منجر شود، نگران مي شوم.

وي بار ديگر هشدار داد اين درگيري مي تواند گسترش پيدا کند.

پانتا همچنين گفت وي و هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا  از اين کشورها مي خواهند به جاي آنکه تسليم اقدامات تحريک آميز شوند،‌ راه حلي صلح آميز را براي حل اين مشکلات بيابند.


برچسب ها: پانتا ، توکیو ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.