سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت های ایران آماده انتقال به کشورهای دیگر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران پیشرفت های قابل توجهی در تمامی عرصه ها داشته که به ما این امکان و آمادگی را می دهد که ظرفیت های خود را در اختیار کشورهای قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالرضا شیخ الاسلامی بعد از ظهر امروز 26 شهریور در دیدار خود با وزیر تجارت و صنایع عمان که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت گفت: در کشور دارای سابقه طولانی در روابط هستند به طوری که علایق و مشترکات دینی و فرهنگی فراوانی با هم دارند.
وی در ادامه با اشاره به این که روابط دو  کشور در مناسبات بین المللی مشابهت و نزدیکی فراوانی با یکدیگر دارد افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان دو کشور روابط توسعه پیدا کند.
شیخ الاسلامی در ادامه تاکید کرد: ایران پیشرفت های قابل توجهی در تمامی عرصه ها داشته که این هر امکان و آمادگی را در اختیار ایران قرار داده تا در رابطه با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای دوست و مسلمان بتوانیم ظرفیت های خود را در اختیار آنان قرار دهیم تا آنها نیز از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: در مورد وزارتخانه نیز با تجارب خوبی در زمینه ی آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار داریم. همچنین در این خصوص توفیقات زیادی کسب کردیم.
شیخ الاسلامی تاکید کرد: همچنین در تدوین استانداردهای آموزش مهارتی و آموزش مربیانی که بتوانند این آموزش ها را در مراکز فنی و حرفه ای به کار آموزان ارائه دهند نیز شاهد موفقیت های چشمگیری بوده ایم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در زمینه ی مشاوره و طراحی و راه اندازی مراکز و تجهیز این قبیل مراکز و نیز تهیه متون لازم برای ارائه به کار آموزان و طراحی شیوههای آموزش و تدوین نظام آموزش مهارتی در کشور نیز تجارب خوبی داریم واین آمادگی وجود دارد که این تجارب را دراختیار طرف عمانی خود قرار دهیم.
شیخ الاسلامی  در خصوص همکاری ایران و عمان در خصوص موضوع تامین اجتماعی نیز خاطر نشان کرد: با پشتوانی خوب دولت پیشرفت های در طی سالهای اخیر برای رفاه اقشار با درآمد پایین تر در کشور داشته ایم که به طور مثال می توان به بیمه روستاییان وعشایر، رانندگان تاکسی، قالیبافان و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.
شیخ الاسلامی تاکید کرد: اقدامات رفاهی انجام شده شامل تقلیل تمام یا بخشی از بیمه تامین اجتماعی است که این تجربه موفقیت آمیز می تواند در اختیار کشور عمان قرار گیرد./ل
برچسب ها: وزیر ، تجارت ، دوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.