سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتمين جشنواره طنز مكتوب؛

طنز مانند تيغ جراحان است

طنز بدليل نياز جامعه به آن مانند تيغ جراحي است كه انسان ها زماني به كمك آن نياز دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران؛در كارگاه آسيب شناسي طنز در هفتمين جشنواره طنز مكتوب كه ظهر امروز با حضور "ناصر فيض" و "سيد جواد  موسوي" در حوزه هنري برگزار شد.
"ناصر فيض" طنز همواره در مكتوبات و مطبوعات وجود داشته اما جرياني كه بتواند طنز را حمايت كند تا زمان تشكيل دفتر طنز حوزه هنري نبوده است؛از اين رو ابتدا ما در اين دفتر طنز را شناسانديم كه اين ژانر از زمان هاي گذشته وجود داشته است.
وي ادامه داد:رابطه اي در بسياري دوران برگزاري جشنواره،گلايه داوران از دوستان شركت كننده در بخش هاي مختلف،ناآشنايي به ساختار و گذشته طنز است كه حداقل جوانتر ها بايد با تحقيق و جستجو در گذشته به آن ساختار مطلوب برسند؛چرا كه به بقيه ي طنز بدليل نياز در جامعه مانند تيغ جراحان است.
وي اظهار داشت:از مسائل ديگري كه در ژانر طنز مورد توجه است شناساندن طنز پرداز توسط خودش به جامعه است كه بايد آثار خود را در قالب دلسوزي به جامعه بنويسد.
"موسوي در طي برنامه افزود:خيلي وقت ها سانسور بهانه اي براي بعضي از افراد كم تلاش است كه به نظر من كسي كه كارش طنز باشد در محدوديت ها هم بايد به كار خود ادامه دهد؛چرا سانسور گاهي به شكوفايي بيشتر استعداد ها و خلاقيت منجر مي شود.
وي ادامه داد:اگر قرار باشد كه بي توجهي محدوديتي ما به كار طنز بپردازيم ديگر حرف خود را مستقيم گفته و احتياج به طنز و كلام هنري نبود./ه
برچسب ها: طنز ، مانند ، تیغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.