سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین جشنواره مختص دختران برگزار می‌شود

جشنواره ملی ریحانه به عنوان اولین جشنواره مختص دختران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگ وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در ابتدا توهین دشمنان اسلام و مسلمین به پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنم و در جهت خنثی سازی چنین حرکاتی از سوی دشمنان اسلام مسابقه‌ای با عنوان سیره زندگانی حضرت رسول اکرم(ص) از اول مهرماه در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.
وی افزود: با توجه به نقش بارز زن در سرنوشت سازی و توجه‌ای که به لحاظ تربیت انسانی امروز برعهده دارد و همه به دلیل بالندگی زنان و دختران که در عرصه‌های مختلف داشته‌اند، جامعه دانشگاهی عرصه ویژه‌ای را برای حضور دختران و دانشجویان دختر می طلبد به همین دلیل جشنواره‌ ملی ریحانه که فراخوان آن در وفات حضرت معصومه (س) اعلام شده بود برگزار می‌شود.
دارا تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که دختران دانشگاهی در حوزه‌های خاص دختران بیشتر رغبت پیدا کنند تا بتوانند الگوهای مناسبی را که بی‌شک از دانشگاه‌های آغاز می‌شود ارائه دهند.
وی اظهار داشت: همچنین در میان این جشنواره می‌توانیم بانک اطلاعاتی خوبی از فعالیت دختران دانشجو در عرصه‌های مختلف فرهنگ به دست آوریم.

**3650 نفر در جشنواره ملی ریحانه شرکت کرده‌اند

دارا در ادامه گفت: جشنواره ملی ریحانه دارای 6 بخش است که دانشجویان در بخش‌های پژوهش، ادبی، هنری،‌ وبلاگ نویسی و سایت،‌ صنایع دستی با ارائه به ترتیب 337، 502، 726، 1250 اثر خود را ارائه داده‌اند.
وی افزود: در این جشنواره حدود 3650 نفر شرکت کرده‌اند که تنها 20 نفر از متقاضیان آقایان هستند که این افراد تنها در بخش‌های پژوهش و عکاسی حضور داشته‌اند.
دارا تصریح کرد:  61 نفر در این جشنواره به عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند که البته افتتاحیه این جشنواره در دانشگاه علامه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه‌ی کرامت برگزار می‌شود.

**کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره ملی ریحانه بسیار بالا است

ملک محمدی دبیر جشنواره ملی ریحانه در ادامه گفت: 22 داور برای انتخاب افراد برتر در این جشنواره به شناسایی آثار می‌پردازند که البته باید ذکر شود که این جشنواره مختص دختران است که فراخوان آن در اردیبهشت ماه اعلام شده بود و به دلیل استقبال متقاضیان تا 31 مرداد ماه تمدید شد و در 28 شهریور نیز خاتمه می‌یابد.
وی افزود: کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره بسیار بالا بوده البته در همه بخش‌ها به خصوص در بخش صنایع دستی چنانچه نمایشگاهی از این آثار در کنار جشنواره برگزار می‌شود.
ملک محمدی تصریح کرد: بخش امور زنان،‌ استانداری و سازمان‌هایی که در امر بانوان هستند از این جشنواره حمایت کرده‌اند.
جلیل دارا در خاتمه این نشست خبری به جشنواره مد ولباس اشاره کرد و افزود: جشنواره مد و لباس با ویژگی‌ هویت اسلامی در دانشگاه الزهرا ایجاد شده تا الگوی مد و لباس باشد چنانچه این جشنواره نیز از مهر ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.